Gapwaves CFO går vidare till ny tjänst

Gapwaves CFO Per Andersson har meddelat att han beslutat sig för att lämna sin tjänst på Gapwaves. Han kommer att fortsätta i sin nuvarande roll under uppsägningstiden för att säkerställa en ordnad övergång till dess att en ny CFO tillträder. Rekryteringsprocessen av en ersättare har inletts.

Per Andersson har varit anställd som CFO på Gapwaves sedan 2017.

”Det är tråkigt att Per valt att söka nya utmaningar utanför Gapwaves men jag är samtidigt glad över den tid vi arbetat tillsammans. Per har bidragit till Gapwaves utveckling och varit högst delaktig i den resa som bolaget gjort hittills och jag vill tacka honom för den här tiden och önska lycka till med framtida utmaningar”, säger Gapwaves VD Lars-Inge Sjöqvist.

Denna information är sådan information som Gapwaves AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 november 2020 kl 15:00 CET.

För ytterligare information se Gapwaves ABs hemsida www.gapwaves.com eller kontakta:

E-post: lars-inge.sjoqvist@gapwaves.com

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission

Om Gapwaves AB
Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den mest innovativa leverantören av antennsystem för millimetervågor och den utvalda partnern till de som revolutionerar nästa generations trådlösa teknologi. Genom sin disruptiva teknologi ska Gapwaves hjälpa innovatörer inom Telekom och Automotive att skapa effektiva millimetervågssystem som förändrar samhället vi lever i.

Gapwaves aktie (GAPW B) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.

Denna information är sådan som Gapwaves AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-11-06 15:00 CET.