• Gapwaves AB/

Gapwaves får uppföljningsorder på 6,000 77 GHz radarantenner till ”last-mile” transporter från Uhnder.

Gapwaves har erhållit en uppföljningsorder på antenner till 77 GHz radar till last-mile transporter  från amerikanska Uhnder. Ordern är på totalt 6,000 antenner i formsprutad plast och är en uppföljning på de antenner som tidigare levererats till Uhnder. Totalt ordervärde uppgår till ca 1.4 MSEK och leverans beräknas ske under andra kvartalet 2021.

Gapwaves inledde i mars 2020 ett samarbete med Uhnder, ett bolag från Austin, Texas, som har utvecklat en unik digital Radar-on-Chip (RoC) lösning baserad på en kombination av avancerad CMOS och Digital Code Modulation (DCM) teknologi. De radarprototyper som gemensamt tagits fram med komponenter från Gapwaves och Uhnder har uppvisat mycket goda prestanda och skapat ett stort intresse. Uppföljningsordern om 6,000 antenner som erhållits kommer att användas i radar till olika typer av last-mile fordon.

”Vi är väldigt glada över att samarbetet med Uhnder fortsätter att utveckla sig i en positiv riktning och att de lägger fler ordrar till oss. Vi ser detta som ytterligare ett bevis på att Gapwaves antenner är väl lämpade för last-mile transporter och hoppas att detta skall resultera i att fler logistikaktörer vill inleda samarbete”, säger Gapwaves VD Lars-Inge Sjöqvist.

Denna information är sådan information som Gapwaves AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning 596/2014. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 juli 2020 kl 11:05 CET.

För ytterligare information se Gapwaves ABs hemsida www.gapwaves.com eller kontakta:

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission

Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den mest innovativa leverantören av antennsystem för millimetervågor och den utvalda partnern till de som revolutionerar nästa generations trådlösa teknologi. Genom sin disruptiva teknologi ska Gapwaves hjälpa innovatörer inom Telekom och Automotive att skapa effektiva millimetervågssystem som förändrar samhället vi lever i.

Gapwaves aktie (GAPW B) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market Stockholm med G&W Fondkommission som Certified Adviser.