Gapwaves huvudägare Kildal Antenn aviserar ökad teckning i företrädesemissionen

Gapwaves huvudägare Kildal Antenn, som äger cirka 31,6 procent av de utestående aktierna och 60,1 procent av rösterna i Bolaget före genomförandet av företrädesemissionen, hade inför företrädesemissionen åtagit sig att teckna B-aktier till ett värde om 0,6 MSEK. Kildal Antenn har nu aviserat att man beslutat att utöka sin aktieteckning från 0,6 MSEK till 6,2 MSEK i företrädesemissionen. B-aktierna tecknas med stöd av teckningsrätter. Gapwaves styrelseledamot Cécile Schilliger och VD Lars-Inge Sjöqvist är styrelseledamot respektive VD i Kildal Antenn.

”Vi är väldigt glada att Kildal Antenn fått finansiella möjligheter att teckna ytterligare aktier i företrädesemissionen. Vi har stark tilltro till Gapwaves och den strategi som styrelsen antagit för att kommersialisera gap-vågledarteknologin” säger Cécile Schilliger, styrelseledamot i Kildal Antenn och Gapwaves.

Denna information är sådan information som Gapwaves AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 3 maj 2018 kl. 19:45 CET.

Lars-Inge Sjöqvist, VD, Gapwaves

Telefon: +46 (0) 736 84 03 56

Investor Relations, Sverige

Telefon: + 46 709 39 53 27

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission AB

Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den ledande leverantören av aktiva antennlösningar. Gapwaves designar, tillverkar och säljer vågledare och antennprodukter baserat på gap-vågledarteknologin. Applikationsområden för bolagets produkter är bland annat aktiva antenner för mobilbasstationer, radiolänkar inom data- och telekom, bilradar, avlyssningssystem och rymdobservatorier.