Omvandling av A-aktier till B-aktier i Gapwaves AB (publ)

A-aktieägare i Gapwaves AB (publ) (”Gapwaves” eller ”Bolaget”) har, med stöd av den möjlighet för A-aktieägare att begära omvandling av A-aktier till B-aktier som infördes i bolagsordningen vid årsstämman 2019, begärt omvandling av sammanlagt 422 750 A-aktier till sammanlagt 422 750 B-aktier, till följd av detta kommer antalet röster i Gapwaves att förändras.

Efter omvandlingen kommer det finnas totalt 24 399 099 registrerade aktier i Gapwaves. Av dessa kommer 7 977 750 att vara A-aktier och 16 421 349 B-aktier. Antalet röster i Bolaget kommer uppgå till 96 198 849 baserat på antalet registrerade aktier. Bolagets röstmässigt största ägare Kildal Antenn AB samt Bolagets VD Lars-Inge Sjöqvist har inte deltagit i omvandlingen och innehar efter omvandlingen 58,81% respektive 9,04% av rösterna.

Gapwaves VD Lars-Inge Sjöqvist kommenterar:

”Gapwaves A-aktier ägs av personer som varit aktiva i bildandet av Bolaget samt i forskningen runt Gapwaves vågledarteknologi. I takt med att Bolaget vuxit har betydelsen av A-aktier för flera av dessa personer minskat. Genom omvandlingen ökar antalet B-aktier som handlas på börsen vilket kan leda till ökad likviditet i aktien”.

För ytterligare information se Gapwaves hemsida www.gapwaves.com eller kontakta:

Telefonnummer: 0709 395 327

Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission

Gapwaves AB (publ) har sitt ursprung i forskning vid Chalmers Tekniska Högskola och etablerades 2011. Bolagets vision är att vara den mest innovativa leverantören av antennsystem för millimetervågor och den utvalda partnern till de som revolutionerar nästa generations trådlösa teknologi. Genom sin disruptiva teknologi ska Gapwaves hjälpa innovatörer inom Telekom och Automotive att skapa effektiva millimetervågssystem som förändrar samhället vi lever i.