Gårda Meetingpoint - det flexibla kontoret som är en mötesplats

Report this content

Det krävdes inspiration från både London och New York innan entreprenörerna och vännerna Bert Hansson och Jochum Löfgren satte igång med projektet. Nu står Gårda Meetingpoint i centrala Göteborg klart. Resultatet blev ett flexibelt affärsnav för arbete och möten med upp till 400 arbetsplatser. Grundidén är att oavsett hur din arbetsdag ser ut så hittar du din perfekta arbetsplats på Gårda Meetingpoint.

Vi sitter av allt mindre tid på kontoret. Centrala kontor är en bristvara och hyrorna skjuter i höjden. Den nya lösningen i Göteborg heter Gårda Meetingpoint – ett flexibelt kontor med en yta på över 2500 kvadratmeter och med plats för upp till 400 personer. En arbetsplats för dig oavsett om du behöver sitta enskilt, arbetar i en projektgrupp eller ska ha ett större möte. För en fast månadsavgift på 1995 kronor per person har man tillgång till allt man behöver.

– Responsen och efterfrågan har varit mycket positiv hittills. Det känns som vi lyckats skapa den arbetsmiljö och mötesplats som vi själva gärna hade varit verksamma i, säger Jochum Löfgren.

När du ”checkar in” med ditt medlemskort på Gårda Meetingpoint möts du av stora, luftiga ytor. Lokalen känns modern både vad gäller utformning, möbler och konst. Här finns delar som är anpassade för enskilt arbete, möten, konferenser, presentationer, förvaring och givetvis all modern kontorsteknik.

– Gårda Meetingpoint är ett kostnadseffektivt alternativ för många företag, men framförallt ville vi skapa en perfekt flexibel arbetsmiljö och en mötesplats för mindre bolag eller större bolag med dotterbolag eller säljkontor här i Göteborg. Att mötas över bolags- och branschgränser har visat sig vara givande och kreativt, säger Bert Hansson.

Just mötet mellan människor och möjligheten att byta erfarenheter är något som de två entreprenörerna återkommer till. Därför är också köks- och fikadelen väl tilltagen. Även här finns rejält med plats för möten och arbete.

– Utformningen av Gårda Meetingpoint skiljer sig väsentligt åt från de ”öppna arbetslandskap” som många storbolag ändrar om till, vilka det har varit lite debatt kring den senaste tiden. Vi har tagit hänsyn till hur behovet ser ut i större städer och vårt mål har varit att skapa en optimal arbets- och mötesplats där människor från olika branscher ska trivas och producera bra saker, säger Jochum Löfgren.

Bilagor:

- Fakta om Gårda Meetingpoint
 - Den nya trenden  - Kairos Future

- Gårda Meetingpoint ur ett kundperspektiv
 - Bildmaterial

För ytterligare information:
Bert Hansson, ägare och grundare, Gårda Meetingpoint, tfn: 0701-31 11 11 e-post: bert@gardameetingpoint.se
Jochum Löfgren, ägare och grundare, Gårda Meetingpoint, tfn: 0733-42 51 10 e-post: jochum@gardameetingpoint.se
Anna Hermansson, presskontakt, Perspective Communication, tfn: 0704-92 93 62 e-post: anna.hermansson@perspective.se

Taggar: