GARO avyttrar mindre industrifastighet i Gnosjö för 12 MSEK, innebärande en mindre reavinst

Affärsområdet GARO Electrification har i början på året omlokaliserat sin verksamhet i Sverige till ändamålsenliga lokaler i Hillerstorp. I detta projekt ingick även att avyttra en mindre industrifastighet i Gnosjö. Fastigheten har nu avyttrats till ett värde om 12 MSEK till ZAL-produkter AB som ingår i SWEMIX gruppen.

”Alla beslutade steg i våra satsningar inom kapacitetsutbyggnader, med omlokalisering i Sverige samt nybyggnationen i Polen, är nu fullföljda och vi står redo för kommande expansion för att stödja elektrifieringen och energieffektiviseringen inom båda våra affärsområden”, säger Patrik Andersson, CEO GARO Group.

Patrik Andersson, CEO: +46 (0)76 148 44 44

Helena Claesson, CFO: +46 (0)70 676 07 50

GARO AB (publ) org. nr 556071–7772 är ett företag som under eget varumärke utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa produkter och system för elinstallationsmarknaden. GAROs kunderbjudande är att tillhandahålla helhetslösningar inom produktområdena Installation, E-mobility, Projekt och Tillfällig el med fokus på elsäkerhet, användarvänlighet och hållbarhet. GARO grundades 1939, har sitt huvudkontor i Gnosjö och är idag ett internationellt bolag med verksamhet i sex länder med cirka 500 anställda. Bolagets produktionsenheter i Sverige ligger i Gnosjö och Hillerstorp samt i Polen i Szczecin. GARO är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”GARO”. För mer information, se www.garo.se