GARO lanserar nytt produktprogram och plattform för destinationsladdning med smarta tjänster

GARO lanserar i slutet av november ett nytt produktprogram inom destinationsladdning. Lanseringen av de nya innovativa produkterna är början på en ny era när det gäller både enkelhet, trygghet och säkerhet. Destinationsladdarna bygger på en helt ny teknisk plattform och kommer innefatta produkter och smarta tjänster för hemmabruk i villa, bostadsrätter, kommersiella fastigheter och publik miljö.” Vår ambition är att alltid erbjuda våra kunder marknadens säkraste produkter och lösningar inom elbilsladdning. Genom vår ambitiösa satsning på produktutveckling gör vi det möjligt”, säger Patrik Andersson, VD- och koncernchef på GARO.

GAROs strategi är tydlig – genom innovation och nytänkande ska GARO utveckla och erbjuda helhetslösningar inom elbilsladdning till marknadens aktörer. Företagets långa historia inom E-mobility har präglats av en tydlig drivkraft att leverera smarta, trygga, framtidssäkra lösningar som effektiviserar och förenklar vardagen för användaren.

Lanseringen av den nya plattformen innebär att GARO flyttar fram positionerna avseende tillgång till elektronik, smarta tjänster samt storskalig produktion i och med investering i ny produktions- och logistikanläggning i Polen.

”Vi ser verkligen fram emot att kunna erbjuda den nya plattformen inom destinationsladdning. Den nya serien produkter och tjänster kommer göra en stor skillnad för elektrikern, anläggningsägare och användare på flera olika sätt. Ny teknik introduceras och i produktutvecklingen har vi haft fokus på europeiska säkerhetsstandarder och verifiering av tredje part,” säger Niklas Rönnäng, Affärsområdeschef GARO E-mobility.

”Lanseringen är GAROs största satsning någonsin. De nya destinationsladdarna premiärvisas på London EV Show den 29 november-1 december samt på eCar Expo den 2-4 december i Göteborg,” säger Patrik Andersson, VD- och koncernchef GARO.

Patrik Andersson, VD- och koncernchef: +46 (0)76 148 44 44
Niklas Rönnäng, Affärsområdeschef GARO E-mobility: +46 (0)70 698 09 05

Denna information är sådan information som GARO aktiebolag är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 11 november 2022 kl. 08.15.

GARO AB (publ) org. nr 556071–7772 är ett företag som under eget varumärke utvecklar, tillverkar och marknadsför innovativa produkter och system för elinstallationsmarknaden. GAROs kunderbjudande är att tillhandahålla helhetslösningar inom produktområdena Installation, E-mobility, Projekt och Tillfällig el med fokus på elsäkerhet, användarvänlighet och hållbarhet. GARO grundades 1939, har sitt huvudkontor i Gnosjö och är idag ett internationellt bolag med verksamhet i sex länder med cirka 500 anställda. Bolagets produktionsenheter i Sverige ligger i Gnosjö och Värnamo samt i Polen i Szczecin. GARO är noterat på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”GARO”. För mer information, se www.garo.se