Garpco: Företrädesemissionen övertecknad

I maj 2011 genomförde Garpco Aktiebolag (publ) en nyemission av B-aktier. Nyemissionen var riktad till ett fåtal utvalda investerare, med företrädesrätt för bolagets aktieägare.

Genom emissionen nyemitterades 151 000 B-aktier och Garpco tillförs initialt 10 570 000 SEK före emissionskostnader. 148 820 B-aktier tecknades med stöd av företrädesrätt och 20 260 B-aktier tecknades utan stöd av företrädesrätt. Således övertecknades nyemissionen med 18 080 B-aktier, motsvarande 1 265 600 kr.

För vidare information, vänligen kontakta:

Leif Garpheden, styrelseordförande, Garpco Aktiebolag (publ)

Tel: 036 - 37 19 35 eller via E-post: leif.garpheden@garpco.com

Garpco Aktiebolag (publ) är ett holdingbolag vars affärsidé är att förvalta, utveckla och långsiktigt äga mindre och medelstora företag. Kondernen är uppdelad i tre affärsområden; "Industriverktyg", "Industrikomponenter i polymera material" samt "Interiör och design"

* Industriverktyg: Inom detta affärsområde ingår företag med produkter och tjänster inom skärande och bearbetande verktyg, såsom sågklingor och bandsågsblad.

* Industrikomponenter i polymera material: Inom detta affärsområde finns företag med tillverkning av polyuretanprodukter. Företagen tillhandahåller såväl formgjuten polyuretan och formsprutade detaljer som produkter med polyuretanbeläggning.

* Interiör och design: Detta affärsområde utgörs av företag inom inredning och offentlig miljö som tillverkar produkter såsom display/butiksinredning, skärmväggar och receptionsdiskar.