Stororder till Garpcokoncernen.

Report this content

Garpcokoncernen i Jönköping har vida dotterbolaget Glimakra of Sweden, tagit hem en stor order på över 7 miljoner.

Garpcos dotterbolag Glimakra of Sweden har tagit hem en order på över 7 mkr. Glimakra of Sweden AB är en ledande tillverkare av kontorsinredning för avskärmning och ljudabsortion men har också en kompletterande tillverkning av millimeteranpassade träförnster för renovering och mindre nyproduktion. Den aktuella ordern handlar om ett stort antal fönster till ett projekt i Stockholm och där leveranserna kommer att ske under nästan hela 2012.

För vidare information, vänligen kontakta:

Leif Garpheden

Styrelseordförande

Garpco Aktiebolag (publ)

E-post: leif.garpheden@garpco.com

Garpco Akteibolag (publ) är ett holdingbolag vars affärsidé är att förvärva, utveckla och långsiktigt äga mindre och medelstora företag. Koncernen är uppdelad i tre affärsområden; "Industriverktyg", "Industrikomponenter i polymera material" samt "Interiör och design"

Industriverktyg: Inom detta affärsområde ingår företag med produkter och tjänster inom skärande och bearbetande verktyg, såsom sågklingor, bandsågsblad och fräsar.

Industrikomponenter i polymera material: Inom detta affärsområde finns företag med tilverkning av polyuretanprodukter. Företagen tillhandahåller såväl formgjuten polyuretan och formsprutade detaljer som produkter med polyuretanbeläggning.

Interiör och design: Detta affärsområde utgörs av företag inom inredning och offentlig miljö som tillverkar produkter såsom bland annat skärmväggar, receptionsdiskar och butiksinredning.