God jul! GB Sandwich Pepparkaka är tillbaka...

Report this content

God jul! GB Sandwich Pepparkaka är tillbaka... Förra julen gjorde säsongsversionen GB Sandwich Pepparkaka enorm succé - trots våra redan höga förväntningar blev konsumenternas efterfrågan ännu större, och vi fick utöka antalet tillverkningstillfällen i vår fabrik i Flen. Nu är det dags igen och vi har laddat frysarna - i år ska glassen inte ska ta slut innan alla fått smaka... Sedan mer än 30 år tillbaka är GB Sandwich en av svenskarnas mest älskade glassar. När GB Sandwich först lanserades i Sverige 1972 var det smått revolutionerande på glassmarknaden eftersom det var den första glassen utan pinne eller rån! Epost till GB Glace Konsumentkontakt, december 2003 "Vi är en familj på fem personer som gillar GB Sandwich pepparkaka jättemycket! Nu är den slut i alla butiker i närheten, mycket tack vare vår insats. Snälla, snälla ta inte bort denna absolut bästa glass ur sortimentet utan låt den stanna kvar. Den är alldeles för god för att vara tillfällig." GB Sandwich Pepparkaka finns att köpa under en begränsad period från och med nu och fram till nyår. Den innehåller 181 kalorier (kcal) och kostar ca 11 kr i butik. Fler bilder kan hämtas från vår bildbank: www.bildbank.se användarnamn: gb lösenord: glass1 Bilder hittar du under GB Glace/Styckesaker/Nyheter/GB Sandwich Pepparkaka För mer information och provsmakning , var vänlig kontakta Petronella Warg, Informationsansvarig GB Glace på tfn 08-619 96 24 eller mobil 0709- 73 73 53. Epost: petronella.warg@unilever.com Om GB Glace GB Glace grundades 1942 och är idag marknadsledande på den svenska glassmarknaden. Företaget har huvudkontor i Stockholm, produktion i Flen och finns representerat på 33 filialer och depåer med rikstäckande distribution. GB Glace sysselsätter ca 500 personer och ca 700 under högsäsong. Företaget är ett helägt dotterbolag till den brittisk-holländska dagligvarukoncernen Unilever. För mer information se www.gb.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/28/20040928BIT20540/bild.html Bilder