• GBG Dev Days/

Göteborgsregionens grogrund för kreativ utveckling – nu ska vi tillsammans hitta lösningarna för framtiden

Report this content

För ett år sedan samlades den tyngsta erfarenheten inom spelindustrin i Göteborg för att skapa en drömplats på jorden för spelutveckling – kartan ritades upp och utmaningarna var många. Nu är det dags att hitta lösningarna för att återuppbygga Göteborg till en kreativ stjärna där framtidsindustrier får fäste och utvecklas, nya produkter skapas och globala bolag växer!

Man kan se GBG DEV DAYS 2.0 som en blandning mellan hackathon och brainstormsession där man under strukturerade former hittar lösningar på utmaningar, skapar nya produkter och bygger nätverk för morgondagen. Samtidigt som allt som görs bygger värde och ger royalties på personlig nivå vid framtida produktsuccéer.

I år är Chalmers och Göteborgs Universitet, tillsammans med Lindholmen Science Park strategiska partners. Där bland annat doktorerande studenter bidrar med uppsatser och tid för olika produkter och projekt.

Vad: GBG Dev Days 2023
När: 30-31 maj, tisdag 08.00-17.00, onsdag 08.00-16.00
Var: Amoeba/Walborg Venture, Otterhällegatan 2, Göteborg

Ackreditering:
Anders Ekhammar, pressansvarig GBG Dev Days 2023, tfn +46 (0)70 746 25 79

Amoeba är även i år huvudarrangör för GBG DEV DAYS 2.0 och arrangemanget kommer huvudsakligen att vara i Walborg Ventures lokaler på Otterhällegatan 2.

Varmt välkommen.

För mer information:
Anders Håkansson, projektledare Amoeba/GBG Dev Days 2.0, tfn +46 (0)70 772 67 74
Anders Ekhammar, pressansvarig Amoeba/GBG Dev Days 2.0, tfn +46 (0)70 746 25 79 alt anders.ekhammar@perspective.se

www.gbgdevdays.com

Taggar: