GDK-studenter tävlar om reklamuppdrag för Arenabolaget

Report this content

Idag presenteras årets uppdrag för EX:cellent, reklamtävlingen som hålls i samband med examensevenemanget EX14. Alla studenter vid Linköpings universitet får delta i tävlingen och årets uppdragsgivare är Arenabolaget, Östergötlands ledande evenemangsaktör.

Deltagarna, som jobbar individuellt eller i grupp, får en vecka på sig att arbeta efter en brief som handlar om någon typ av marknadsföring för Arenabolaget. Bidragen presenteras vid invigningen av EX14 klockan 14.00 torsdagen den 15 maj och kommer finnas uppe för allmän beskådan under utställningen. Besökarna kan sedan rösta på bidragen till dess att utställningen stänger på fredag eftermiddag. Förutom folkets röst kommer en jury bestående av Anna Runesson och Fabian Wellving från Arenabolaget, Malin Hansdotter från Hollies reklambyrå samt Jonas Lundgren från Komplus Kommunikationsbyrå att rösta. Det vinnande bidraget presenteras under en prisceremoni lördagen den 17 maj kl 12:00.

– Det är en stor förmån att få vara uppdragsgivare i EX14. Vi ser fram emot den kommande veckans samarbete och kreativ input från studenterna på GDK, säger Anna Runesson, marknadschef på Arenabolaget.

Om EX14
EX14 är ett examensevenemang tillägnat årets studenter som läser Grafisk design och kommunikation vid Linköpings universitet. Målet är att skapa en kreativ, inspirerande och festlig miljö där studenter och näringsliv kan mötas för att nätverka och knyta kontakter. Årets kalas hålls på Visualiseringcenter C i Norrköping. Alla är välkomna att se utställningen och gå på föreläsningar med framstående personer inom branschen.

– Det vi ser framemot mest är att se allas reaktioner och att gå in där och känna ”vi gjorde det”-känslan samtidigt som det är bitterljuvt. Vi har ju hållit på med detta i ett halvår, säger projektledare för EX14, Ella Insulander, Effie Trikilis och Cecilia Eriksson.

För mer information:
Petra Tieu, informationsansvarig EX14
info@ex14.se

Anna Runesson, marknadschef Arenabolaget
anna.runesson@arenabolaget.se

Om GDK
GDK – Grafisk design och kommunikation är ett kandidatprogram vid Linköpings universitet i Norrköping. Varje år släpper GDK ifrån sig en ny kull med framtida kreatörer, strateger, projektledare, webbutvecklare och interaktionsdesigner. Besök www.gdk.nu för att läsa mer.

Besök ex14.se för mer information, like:a oss på facebook www.facebook.com/ex14gdk eller följ oss på twitter @EX14GDK. Alternativt kontakta Petra Tieu, Informationsansvarig på info@ex14.se eller 073-573 05 68.

Taggar: