GDK-STUDENTER TÄVLAR OM UPPDRAG FÖR KOLMÅRDENS DJURPARK

Report this content

Tisdag 7 maj sätter EX:cellent igång - en tävling som anordnas av utbildningen Grafisk design och kommunikations examensdagar EX13 tillsammans med Kolmården, där alla studenter på Linköpings Universitet får delta.

EX13 är Grafisk design och kommunikations examensdagar som pågår 16-18 maj på Louis De Geer konsert och kongress i Norrköping. Under dessa dagar kommer det bland annat pågå en utställning med studenternas bästa arbeten och projekt, hållas föreläsningar med personer som är verksamma inom branschen, samt finnas möjligheter till mingel och after work mellan företag och studenter. Sist men inte minst är det också då bidragen i EX:cellent visas upp och vinnaren koras.

Fram till att briefen hålls på tisdag är tävlingens uppdrag hemligt, men att det gäller någon typ av marknadsföring för Kolmården kan man vara ganska säker på. Studenterna, som antingen jobbar själva eller i grupp, kommer att ha en vecka på sig att färdigställa sina bidrag. För Kolmårdens del är det första gången man samarbetar med universitetet på detta sätt.

- Vi får en möjlighet att med universitetets hjälp titta på lite spänst i den kanske traditionella analoga kommunikationen vi historiskt sett har arbetat med, och våga ta ut svängarna lite inom ramen för ett projekt som vi gemensamt har definierat, säger Kolmårdens marknadschef Mattias Zingmark.

Prisutdelning 17 maj
Vinnaren väljs ut av en jury bestående av representanter från Kolmården, Söder reklambyrå och Byn kommunikation. Det kommer även att finnas möjligheter för allmänheten att påverka resultatet i och med att man kan rösta på sitt favoritbidrag under vernissagen på torsdagen 16 maj kl 11.30–12.30. Tävlingens pris är inte heller avslöjat än, men det har hintats om att det kommer bli någon slags tryckt annons i ett än så länge hemligt medium. Prisutdelningen kommer att ske fredagen 17 maj kl 17.00. Läs gärna mer om tävlingen här: ex13.se/tavling.

Om GDK
Grafisk design och kommunikation, GDK, är ett kandidatprogram som finns på Linköpings universitet. Här utbildas allt från art directors, copywriters, grafiska formgivare och projektledare till webbutvecklare och interaktionsdesigners. GDK har inför höstterminen 2013 1312 sökande, varav ungefär 75 personer får en plats på utbildningen. Läs mer om GDK på gdk.nu.

Om EX13
EX13 är Grafisk design och kommunikations examensdagar. Eventet pågår 16–18 maj och håller till på Louis De Geer konsert och kongress i Norrköping. Tanken är att i en inspirerande, kreativ och festlig miljö erbjuda och skapa möjligheter för studenter och företag att nätverka och knyta nya band. Under EX13 bjuds det på en utställning, föreläsningar, samt möjligheter till mingel och en inblick både i branschens nutid och framtid.

För mer information om EX13, klicka in på ex13.se, gilla oss på facebook.com/ex13.gdk, eller följ vårt Twitter-konto @EX13GDK. Alternativt kontakta projektledare Johanna Stenbäck på hej@ex13.se, eller 070 999 74 73.

Taggar: