Kommunikationsbranschens nya stjärnor bjuder in till vernissage

Report this content

Den 25-26 maj är det dags för examensutställning för studenterna på Grafisk Design och Kommunikation (GDK) vid Linköpings Universitet. Utbildningen, som firar femårsjubileum, är anpassad efter den moderna kommunikationsbranschen och ger eleverna en bred kompetens inom design och kommunikation. 57 studenter ställer ut sina examensarbeten.

På GDK utbildas grafiska designers, kommunikatörer, webbdesigners, varumärkesstrateger, layoutare, illustratörer, art directors, projektledare och mycket mer. Utbildningen är en av de populäraste i landet och tar varje år in ungefär 80 studenter.

- Trots att vår utbildning är relativt ung, vi blir ju tredje årskursen som går ut, har den ett mycket gott rykte i branschen, säger Anders Berg, som är en av de 57 avgångsstudenterna.

- GDK har genom sin breda utbildning förberett sina elever för den situation som är marknaden just nu, säger Tomas Främberg, Vice Buing Director på Stadium som är ett av de företagen som samarbetar med GDK.

Den 25-26 maj bjuder sistaårsstudenterna in till vernissage där de visar upp sina arbeten med allt ifrån illustrationer och grafisk formgivning till hemsidor och filmer.

Varmt välkommen!

Datum:      onsdag 25 maj och torsdag 26 maj
Tid:           10:00-18:00
Plats:         Kårhuset Trappan, Holmbrogränden 1, Norrköping,