Så förbereder du din organisation för nya GDPR-lagen

Report this content

Den 21-22 november är det dags för GDPR-dagen på anrika Bryggarsalen i Stockholm. Det är en konferens som samlar deltagare och talare från företag och organisationer från olika branscher, som får ta del av best practice, inspireras, utbyta erfarenheter och diskutera kring vad som krävs för att leva upp till kraven i den nya lagen.

Att få alla delar på plats innan den 25 maj 2018, då den nya GDPR-lagen träder i kraft, innebär ett utmanande, omfattande och komplext arbete för de flesta företag och organisationer. Därför är det viktigt att få ta del av hur andra har gjort för att hanterat de olika delarna och dess specifika utmaningar, samt diskutera och dela tips och erfarenheter med talare, partners och andra deltagare som är på plats.

Varje talare djupdyker i någon av GDPR-arbetets delar, t.ex. risk- och nulägesanalys, system- och rutininventering, informationsklassning, planering, implementering, systemlösningar, ansvarsfördelning, utbildning och policys, legala risker och möjligheter. De olika områdena kommer belysas framför allt från ett verksamhetsperspektiv, snarare än en rent teknisk eller juridisk synvinkel.

Dagen efter konferensen hålls en fördjupande workshop av Olingo, som ger dig konkreta verktyg för att arbeta vidare med GDPR-arbetet på ett effektivt sätt inom din organisation. Stort fokus ligger här på interaktion, så att varje deltagare på ett praktiskt sätt kan utgå från sin egen verksamhet och situation när det gäller att omsätta de tips och verktyg workshopledarna delar med sig av.

Taggar:

Snabbfakta

GDPR-dagen samlar deltagare, talare och partners för att djupdyka i de olika områden som GDPR-arbetet innefattar. Erfarenhetsutbyte och diskussioner med andra i samma situation förenklar resan mot att stå redo när den nya lagen träder i kraft den 25 maj 2018.