GE Capital Real Estate hyr ut 1 218 kvm till Blatteförmedlingen

GE Capital Real Estate har tecknat ett treårigt hyresavtal med Blatteförmedlingen på 1 218 kvadratmeter i fastigheten Blästern 14 i Norra Stationsområdet.

Blatteförmedlingen grundades 2006 och bedriver förändringsarbete i Sverige kring mångfald och affärsnytta. Organisationen verkar inom rekrytering och bemanning samt håller föreläsningar för regering, kommuner och storföretag.

- Verksamheten utvidgades för ett år sedan till att innefatta Jobbfabriken som sysselsätter långtidsarbetslösa i Jobb och utvecklingsgarantin fas tre. Lokalen på Gävlegatan är inspirerande och ett stort lyft för verksamheten och för alla våra deltagare. Vi stormtrivs, säger Ivan Daza från Blatteförmedlingen.

- Vi är glada att Blattförmedlingen har valt GE Capital Real Estate som hyresvärd och välkomnar dem till vår fastighet, säger Johan Wästlund, vd för GE Capital Real Estate i Sverige.

Fastigheten Blästern 14 har en total uthyrningsbar yta på cirka 13 500 kvadratmeter.

- GE Capital Real Estate äger två fastigheter vid Norra Station med en total uthyrningsbar yta på cirka  21 000 kvadratmeter. Visionen om att skapa en ny stadsdel vid Karolinska/Norra Station för boende, företagande och forskning med inriktning mot life science utgör en stor potential för framtiden, fortsätter Johan Wästlund.

För mer information, kontakta:
Sarah Östberg
sarah.ostberg@halvarsson.se

Om GE Capital Real Estate

GE Capital Real Estate (www.gerealestate.com) är ett av världens främsta kommersiella investeringsföretag inom fastigheter med mer än 80 miljarder USD i tillgångar och en närvaro på 31 marknader runt om i världen.