GE CAPITAL REAL ESTATE HYR UT 1 733 KVM TILL FORD MOTOR COMPANY AB

PRESSMEDDELANDE 22 mars 2010 GE Capital Real Estate Nordic har tecknat ett 6-årigt hyresavtal med Ford Motor Company AB. Ford Motor Company AB kommer att hyra ca 1 700 kvadratmeter i fastigheten Sävenäs 67:3 som ligger på Torpvallsgatan 9 i Göteborg. Inflyttningen kommer att vara helt genomförd 1 april 2010. – Hela vår organisation ser mycket fram emot att flytta in i de nya fina lokalerna på Torpavallsgatan 9. Med en ökande försäljning samt många nya produkter i pipeline, kommer flytten som en passande vitamininjektion för hela organisationen, säger Anna Müller, VD för Ford Motor Company AB. GE Capital Real Estates fastighetsbestånd i Göteborg består av 34 fastigheter med en uthyrbar yta av 180 000 kvm i attraktiva lägen såsom i innerstaden, Mölndal och Högsbo/Sisjön. – Vi är mycket glada över att vi lyckats attrahera ännu ett starkt och välkänt företag till vårt fastighetsbestånd i Göteborg. Ford får nu tillgång till ett modernt kontor i ett utmärkt läge alldeles intill E20, säger Johan Wästlund, vd för GE Capital Real Estate i Sverige. – Trots lågkonjunkturen märker vi en fortsatt stark efterfrågan på välbelägna och flexibla lokaler i Göteborg, fortsätter Johan Wästlund. För mer information, kontakta: Anders Frostell Tel: 073 522 52 39 afrostell@kreabgavinanderson.com Om GE Capital Real Estate: GE Capital Real Estate (www.gecapitalrealestate.com) är en av världens främsta kommersiella fastighetsbolag med mer än 84 miljarder USD i tillgångar och närvaro på 31 marknader runt om i Nordamerika, Europa, Asien och Australien/Nya Zeeland. GE Capital Real Estate har kunskap och lång erfarenhet av att skapa lösningar och möjligheter samt att öppna dörrar för fler än 5 000 fastighetsägare, entreprenörer, låntagare och mäklare världen över. Om GE: GE är ett diversifierat, globalt företag inom infrastruktur, media och finansiella tjänster som är uppbyggt för att möta världens grundläggande behov. Från energi, vatten, transporter och hälsovård till tillgång på kapital och information, betjänar GE kunder i mer än 100 länder och har mer än 300 000 anställda över hela världen. För mer information, besök företagets webbplats, www.ge.com. GE is Imagination at Work.