GE Capital Real Estate hyr ut i Danderyd till Duroc Machine Tool

23  oktober 2012 – GE Capital Real Estate har hyrt ut cirka 1 000 kvadratmeter i fastigheten Bergudden 8 i Danderyd till Duroc Machine Tool.

Duroc Machine Tool har tecknat ett femårigt avtal och flyttar in i sina nya lokaler den 1 december 2012.

GE Capital Real Estate anpassar kontorsytorna till den nya hyresgästens behov och Duroc Machine Tool får en genomarbetad och nyrenoverad lokal. Samtidigt genomgår fastigheten en uppgradering av kyla, värme och ventilation. I och med den genomgripande renoveringen kommer GE Capital Real Estate att kunna erbjuda hyresgäster helt nyrenoverade och moderna lokaler.

Duroc Machine Tool är en av Skandinaviens och Baltikums största och mest kompletta leverantörer av maskiner, verktyg, service och support till verkstadsindustrin. Genom att kombinera snabbhet i leverans med kreativitet och erfarenhet hjälper företaget sina kunder att bli mer konkurrenskraftiga.

-          Vi ser fram emot att flytta in i lokaler som är helt anpassade till vår verksamhet. Närheten till Stockholm och bra kommunikationer var avgörande när vi valde område att etablera oss i, säger Jürgen Engelbrecht, vd för Duroc Machine Tool.

Fastigheten Bergudden 8 ligger på Karlsrovägen 2 i Danderyd och har en total uthyrningsbar yta på cirka 19 000 kvadratmeter. Fastigheten ingår i kontorsområdet Danderyd Kontor, tillsammans med ytterliggare tre fastigheter. Danderyd Kontor har en total uthyrningsbar yta på crika 100 000 kvadratmeter.

-          Vi är stolta över att kunna erbjuda nyrenoverade och företagsanpassade lokaler centralt i Danderyd. Vi hälsar Duroc Machine Tools hjärtligt välkomna som kund hos oss, säger Johan Wästlund, vd för GE Capital Real Estate i Norden.