GE Capital Real Estate hyr ut i Växjö till Fitness24Seven

28 mars 2012 – GE Capital Real Estate har hyrt ut cirka 650 kvadratmeter i Affärshuset Tegnér i Växjö till Fitness24Seven. Efter en omfattande satsning på att utveckla Affärshuset Tegnér och ett framgångsrikt uthyrningsarbete är gallerian nu i princip fullt uthyrd.

Fitness24Seven har tecknat ett sjuårigt hyreskontrakt med GE Capital Real Estate och kommer att öppna sin verksamhet den 7 september.

Fitness24Seven ser som sitt uppdrag att förbättra människors hälsa och erbjuder möjlighet att träna dygnet runt i fräscha lokaler till ett lågt pris.

-          Vi på Fitness24Seven strävar efter att ha Sveriges bästa träningserbjudande. Genom att våra medlemmar kan träna dygnet runt på 70 anläggningar för endast 199 kronor i månaden, tycker vi att vi har kommit en bra bit på väg. Att vi nu äntligen öppnar i Växjö är ännu ett steg mot att öka tillgängligheten, säger Marcus Engström, Brand Director på TwentyFourSevenGROUP samt marknadschef på Fitness24Seven.

GE Capital Real Estate har genomfört en omfattande renovering och tillbyggnad av Affärshuset Tegnér vilket har resulterat i ett starkt ökat intresse för att etablera sig där.

-          Vi är mycket glada över att vi har kunnat locka till oss ett ungt och expansivt företag som Fitness24Seven. Etableringen av en modern friskvårdsanläggning med hög tillgänglighet i Affärshuset Tegnér blir ett perfekt komplement till det övriga utbudet i gallerian. Vi hälsar Fitness24Seven varmt välkomna till fastigheten och som kund hos oss, säger Johan Wästlund, vd för GE Capital Real Estate i Norden.

I och med uthyrningen till Fitness24Seven återstår endast två mindre butikslokaler att hyra ut i Affärshuset Tegnér. Fastigheten Tegnér 15 har en total uthyrningsbar yta om cirka 15 500 kvadratmeter och uthyrningsgraden uppgår i dagsläget till 95 procent.