GE Capital Real Estate hyr ut till restaurangen Stars and Stripes i centrala Växjö

1 december 2011 – GE Capital Real Estate har hyrt ut 458 kvadratmeter i Affärshuset Tegnér i centrala Växjö till sportbarkedjan Stars and Stripes.

Stars and Stripes har tecknat ett åttaårigt hyreskontrakt med GE Capital Real Estate och kommer att öppna sin restaurang den 7 december.

GE Capital Real Estate har genomfört en omfattande renovering och tillbyggnad av Affärshuset Tegnér och märker ett allt större intresse för att etablera sig där.

- De omfattande satsningar vi har gjort på att utveckla Affärshuset Tegnér har börjat ge resultat. Vi ser en påtaglig ökning i antalet förfrågningar från aktörer som är intresserade av att etablera sig i gallerian och en stadig uppgång i antalet besökare, säger Johan Wästlund, vd för GE Capital Real Estate i Norden.

Den renovering och tillbyggnad som GE Capital Real Estate har genomfört omfattar bland annat en ny entré i hörnet mot Oxtorget och en tillbyggnad mot Liedbergsgatan. Arbetet har skapat utrymme för ett nytt parkeringsgarage med ett 40-tal platser samt en ökning av butiksytorna med cirka 1 400 kvadratmeter. Dessutom har det genom 3D-delning skapats byggrätter för bostäder i fastigheten. Dessa byggrätter har sålts till NCC.

- Det är ett privilegium att få flytta in i nya lokaler i Affärshuset Tegnér och vi ser stora möjligheter för vår kedja här, säger Mikael Lagman, vd för Stars and Stripes.

- Vi är mycket glada över att få Stars and Stripes som hyresgäst i Affärshuset Tegnér. Den här typen av restaurang har saknats i området, så öppnandet av Stars and Stripes blir ett mycket bra komplement till det övriga utbudet i gallerian. Samtidigt ökar liv och puls längs Storgatan, vilket är betydelsefullt för utvecklingen i Växjö i stort, säger Johan Wästlund.

Stars and Stripes är en i raden av nya etableringar som skett i Affärshuset Tegnér den senaste tiden. Andra företag som etablerat sig i gallerian är FACE, TGR och RLW Trading AB.

sarah.ostberg@halvarsson.se

Om GE Capital Real Estate - Norden

GE Capital Real Estate (www.gecapitalrealestate.se) har funnits i Sverige sedan 1995 och är en långsiktig aktör med fokus på fastigheter för handel och kontor. Vi äger, förvaltar och förädlar fastigheter.

GE Capital Real Estate - Norden har idag en fastighetsportfölj i Sverige, Norge och Danmark med underliggande tillgångar till ett värde av cirka 11 miljarder kronor. Antal anställda i Norden är 86 personer, varav 47 procent är kvinnor och 53 procent män.

Snabbfakta

Om GE Capital Real Estate GE Capital Real Estate (www.gecapitalrealestate.se) är ett av världens främsta fastighetsbolag med tillgångar värda motsvarande 431 miljarder kronor och närvaro på 31 marknader i Nordamerika, Europa, Asien och Australien. GE Capital Real Estate har djup kunskap om fastigheter och lång erfarenhet av att bygga relationer och hitta affärsmöjligheter världen över.

Citat

De omfattande satsningar vi har gjort på att utveckla Affärshuset Tegnér har börjat ge resultat. Vi ser en påtaglig ökning i antalet förfrågningar från aktörer som är intresserade av att etablera sig i gallerian och en stadig uppgång i antalet besökare.
Johan Wästlund, vd för GE Capital Real Estate i Norden
Mikael Lagman, vd för Stars and Stripes.
Det är ett privilegium att få flytta in i nya lokaler i Affärshuset Tegnér och vi ser stora möjligheter för vår kedja här.
Johan Wästlund, vd för GE Capital Real Estate i Norden
Vi är mycket glada över att få Stars and Stripes som hyresgäst i Affärshuset Tegnér. Den här typen av restaurang har saknats i området, så öppnandet av Stars and Stripes blir ett mycket bra komplement till det övriga utbudet i gallerian. Samtidigt ökar liv och puls längs Storgatan, vilket är betydelsefullt för utvecklingen i Växjö i stort.