GE Capital Real Estate köper fastigheter till Roxanne Fastighetsfond AB

30 november 2012 – GE Capital Real Estate har köpt en fastighetsportfölj som består av fyra fastigheter till det delägda fastighetsbolaget Roxanne Fastighetsfond AB (Roxanne).

Fastigheterna är belägna i Lund och i Göteborg och omfattar cirka 19 000 kvadratmeter uthyrningsbar yta. Den största hyresgästen i portföljen är Polismyndigheten som hyr cirka 15 200 kvadratmeter.

Fastighetsportföljen, som förvärvades från Niam, består av Juristen 4 och Brämaregården 37:1 i Göteborg samt Spettet 3 och Spettet 4 i Lund.

Roxannes inriktning är att investera i svenska fastigheter där statliga och kommunala hyresgäster står för minst 80 procent av hyresintäkterna. Det här förvärvet passar mycket bra in i Roxannes befintliga portfölj.

Roxanne ägs gemensamt av GE Capital Real Estate och ett antal institutionella ägare. Bolaget är finansierat med externa lån samt ägarkapital om cirka 750 miljoner kronor.

Roxanne Fastighetsfond AB förvaltas av GE Capital Real Estate.