PRESSMEDDELANDE 21 november 2007

GE Money Bank lanserar Ryanair MasterCard
Ett nytt förmånligt bonusprogram med fria flygresor

GE Money Bank och Ryanair lanserar Ryanair MasterCard kreditkort som ger kortinnehavaren flygbonus på alla inköp som görs med kortet. Den första fria resan får användaren efter att ha handlat för endast 5 000 kronor under de första 90 dagarna som kortinnehavare.

Efter de första 90 dagarna erbjuds kortinnehavaren en fri tur-och-retur-resa efter inköp för 20 000 kronor under en halvårsperiod. Två tur-och-retur-resor erbjuds efter inköp för minst 40 000 kronor. Bonusprogrammet är indelat i två halvårsperioder som löper från oktober-mars och från april-september. Den som handlar för mer än 20 00 kronor under en halvårsperiod kan flytta med upp till 20 000 kronor till nästa halvårsperiod.

”Det är ett mycket konkurrenskraftigt kort och förmånligt bonusprogram med fria flygresor”, säger Lennart Jacobsen, Sverigechef för GE Money Bank.

Kortet har tidigare lanserats i Storbritannien med stor framgång och finns nu även i Sverige och Polen. GE Money Bank och Ryanair planerar att lansera kortet även på andra marknader där båda bolagen har verksamhet.

”Att utveckla partnerskap, så som detta med Ryanair, är en nyckelplattform för vår organiska tillväxtstrategi i Europa och Asien. Vi har verksamhet över hela Europa och det ger oss en unik möjlighet att erbjuda våra partners, så som Ryanair, de bästa produkterna på marknaden och stor kännedom om lokala marknader”, säger Des O’Shea, Chief Commercial Officer för GE Money Bank EMEA.

“Ryanair MasterCard i samarbete med GE Money Bank är grädde på moset för våra passagerare som redan åtnjuter Europas lägsta flygpriser och bästa punktlighet”, säger Michael Cawley, COO och ställföreträdande CEO på Ryanair. ”Det här kortet erbjuder konkurrenskraftiga räntor, fria resor och ett program fullt av belöningar för våra miljontals lojala kunder.”

Ryanair MasterCard kan användas på 22 miljoner inköpsställen i hela världen.

Det går att ansöka om ett Ryanair MasterCard på www.ryanairmastercard.se och www.ryanair.se. Från den 15 november finns GE Money Bank på Skavsta flygplats där man kan ansöka om kortet på plats.

* Fria flygresor är beroende av tillgänglighet och är exklusive flygskatter och andra avgifter.