2:a generationens Bluetooth nu hos GEAB The Phone House

2:a generationens Bluetooth nu hos GEAB The Phone House Hösten verkar gå i Bluetooth-teknikens tecken inom Mobil- telekombranschen. Kunderna har fått upp ögonen för nyttan med trådlös kommunikation. - Vi ser en trend på marknaden med en vikande försäljning av traditionella tillbehör där främsta orsaken är bättre passningstider som gör att kunderna inte längre köper nytt batteri. Det stora intresset för Bluetooth-tekniken är därför otroligt positiv för oss och de nya headseten säljer bra, säger Daniel Lindholm Commercial Director på GEAB The Phone House. Som enda återförsäljare i Sverige kan nu GEAB The Phone House erbjuda Bluespoon som är ett helt nytt headset och mycket mindre än tidigare headsets. Tack vare 2:a generationens blåtand är den mycket strömsnålare och har därmed längre passningstid. - Även de nya kamerorna har tagit ordentlig fart. Foto är något alla människor har förståelse och intresse för, till skillnad från tekniska termer som WAP och GPRS. Vad vi ser nu är en tidig version av teknik där utvecklingen går fort framåt. När sedan MMS tar fart är kameratillbehör eller kameratelefon i var mans hand. Men det tar tid för folk att ta till sig ny teknik och skapa ett nytt behov. Det tog till exempel fem år för SMS-tjänsterna att komma igång riktigt ordentligt, säger Daniel. TIO I TOPP-LISTAN TILLBEHÖR AUGUSTI 2002 ANTAL ENHETER OMSÄTTNING ERICSSON T39 HEADSET ERICSSON T39 HEADSET NOKIA 3310/8310 HEADSET NOKIA 3310/8310 HEADSET NOKIA 6210 HEADSET SONY ERICSSON T68 MCA-20 NOKIA 6210 CIGKABEL COMMUNICAM ERICSSON T68 ERICSSON T39 CIGKABEL BLUETOOTH HBH-30 MULTIADAPT LEATHER CLIPS NOKIA 6210 HEADSET SIEMENS ME45/S45 HEADSET NOKIA 6210 CIGKABEL NOKIA 3310 BATTERI ERICSSON T39 CIGKABEL ERICSSON T39 RESELADDARE ERICSSON T68 BLUETOOTH HBH-20 MULTIADAPT VÄSKA NOKIA 6210 BATTERI NOKIA 3310 BATTERI TIO I TOPP-LISTAN MOBILTELEFONER AUGUSTI 2002 Sony Ericsson har fortfarande hårt grepp om kundens plånbok och leder stort omsättningsmässigt men finns nu även på 2:a - 4:e plats på antal sålda enheter. - T65:an har tagit fart och R600 följer det nya designkonceptet och håller ett förhållandevis vettigt pris vilket gör att den stora massan nappar på den. Enheter i all ära men trots allt är omsättningen mest intressant i slutändan, avslutar Daniel Lindholm ANTAL ENHETER OMSÄTTNING NOKIA 3310 SONY ERICSSON T68/T68i GPRS ERICSSON T65 GPRS NOKIA 6310/6310i GPRS ERICSSON R600 GPRS ERICSSON T65 GPRS SONY ERICSSON T68/T68i GPRS NOKIA 8310 GPRS NOKIA 6310/6310i GPRS ERICSSON R600 GPRS NOKIA 3410 NOKIA 3310 NOKIA 8310 GPRS NOKIA 6510 GPRS TRIUM MARS NOKIA 3410 NOKIA 3510 GPRS NOKIA 3510 GPRS SIEMENS ME 45 GPRS SIEMENS ME 45 GPRS Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se. För bilder kontakta Anna. GEAB The Phone House Daniel Lindholm, Anna Bjerkelius, PR- Commercial Director ansvarig 08-615 40 96, 070-788 47 08-615 40 65, 0709-22 33 56 00 anna.bjerkelius@phonehouse.se daniel.lindholm@phonehouse.se GEAB The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 49 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 100 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00180/wkr0002.pdf