Ericssons T68:a knep andra- platsen på februaris topp-lista

Report this content

Ericssons T68:a knep andra- platsen på februaris topp-lista I januari fanns inte ens den mycket populära T68:an med på GEAB The Phone House Tio i topp-lista på grund av att Ericsson inte kunde leverera så mycket som efterfrågades. - Ericsson hade nog inte räknat med att det skulle bli en så stor efterfrågan. Den nya designen, färgskärmen och den lättnavigerade menyn drog. Så nu när volymerna har ökat plockade T68:an genast placeringar, säger Daniel Lindholm, marknadschef på GEAB The Phone House. - Vi tror därför mycket på uppföljaren T68i, som nu uppgraderats med MMS-funktonalitet (Multimedia Messaging Service innehåller bland annat ljud, bild och video). Nu hänger det på operatörerna att aktivera denna tjänst. Ny på listan är Nokias 5210:a med sin nya design. Den är fukt-, stöt- och dammtålig och har digitalt stoppur, timer och termometer. - Fortfarande ser vi att det finns ett behov av dessa robusta telefoner för de som har en aktiv livsstil. Ännu har vi inte tillräckligt stora leveranser som efterfrågas men vi tror att 5210:an kommer att bli vår nya storsäljare och ersätta de telefoner vi idag säljer mest av, Nokia 3310 och 3330. Du får en telefon som tål det mesta till ett bra pris, avslutar Daniel. TIO I TOPP PÅ GEAB THE PHONE HOUSE FEBRUARI 2002 NOKIA 3310 ERICSSON T68 GPRS TRIUM MARS NOKIA 3330 NOKIA 6310 GPRS ERICSSON T39 GPRS NOKIA 8310 GPRS ERICSSON T29 ERICSSON T65 GPRS NOKIA 5210 För mer information kontakta: GEAB The Phone House Daniel Lindholm, Marknadschef Anna Bjerkelius, PR-ansvarig 08-615 40 96, 070-788 47 00 08-615 40 65, 0709-22 33 56 daniel.lindholm@phonehouse.se anna.bjerkelius@phonehouse.se GEAB The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 240 anställda och 53 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 100 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/06/20020306BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/06/20020306BIT00940/wkr0002.pdf