Nya Samsung - vinnare i juni

Nya Samsung - vinnare i juni Samsungs nya V200, lanserad som Matrix-telefonen, säljer bra och har tagit sig in på topplistan. Efterfrågan är just nu stor för telefoner med inbyggd kamera. Samsung har under lång tid levererat produkter med bra kvalitet inom bild och ljud, det är en fördel nu när dessa funktioner efterfrågas av mobiltelefonkunder. - När telefonen blir mer än bara en telefon dvs färgskärm, kamera, mp3 spelare, radio osv har traditionella varumärken inom radio/TV/video en god möjlighet att slå sig in på marknaden, säger Daniel Lindholm, marknadsdirektör på The Phone House. Sommaren är kort ... i mobilen Kamera i mobilen verkar bli den succé vi tidigare förutspått och inom en snar framtid lanseras modeller med inbyggd blixt och bättre upplösning. Om några år har var och varannan mobil kamerafunktion och i princip alla MMS funktion eller 3G teknologi. Under sommaren förutspås att många kommer välja att skicka bilder tagna med mobilen via MMS, istället för vykort från semestern. - Ett MMS kan du skicka för halva priset av ett vykort. Dessutom har du ju fördelen att hälsningen kommer fram nästan omgående och inte en vecka efter du kommit hem från semestern, avslutar Daniel "TIO I TOPPLISTAN" ANTAL ENHETER I JUNI - THE PHONE HOUSE (föregående månads placering inom parentes) 1. (8) SONY ERICSSON T610 med inbyggd kamera 2. (2) NOKIA 6610 3. (3) SONY ERICSSON T100 4. (1) SONY ERICSSON T68i 5. (5) NOKIA 3510i 6. (4) SONY ERICSSON T200 7. (6) NOKIA 5210 8. (-) NOKIA 7250 med inbyggd kamera 9. (9) NOKIA 6310i 10. (NY) SAMSUNG V200 med inbyggd kamera Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned under "Kontakta oss". För mer information kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 51 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 100 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/30/20030630BIT00700/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/30/20030630BIT00700/wkr0002.pdf