Sony Ericsson i topp - både i enheter och omsättning

Report this content

Sony Ericsson i topp - både i enheter och omsättning - T68:an kammade hem båda förstaplatserna! T200:an tog en andra plats enhetsmässigt och den nya multimedia-lefonen P800 omsättningsmässigt. I GEAB The Phone House Tio-i-topp lista har nu den eviga storsäljaren Nokia 3310 fått kliva ned från sin tron. - Anledningen till Sony Ericssons övertag är för att vi har haft många starka erbjudanden både mot privatpersoner och företag. Dessutom ligger nu T200:an prismässigt under 1 000 kronor, vilket är den magiska gränsen för att snabbt nå stora volymer, säger Daniel Lindholm, Marknadsdirektör på GEAB The Phone House. Intressant är att Nokias fukt-, damm och stöttåliga 5210 sakta men säkert klättrar på listan gällande antal sålda enheter. Bevisligen efterfrågar kunderna telefoner som tål lite mer. - Kunderna verkar tycka att P800, med digitalkamera, färgskärm, GPRS, MMS, trippelband och touchscreen, och som ligger i det dyrare segmentet, trots allt är prisvärd. Den ligger nu på en 7:e plats enhetsmässigt och på andra plats gällande omsättningen. - Sony Ericsson tar med denna produkt ett starkt grepp om kundernas pengar. Det går till nästan åtta kontantkorstelefoner på en P800, avslutar Daniel. - "TIO I TOPPLISTAN" FEBRUARI - GEAB THE PHONE HOUSE ANTAL ENHETER 1. SONY ERICSSON T68 GPRS 2. SONY ERICSSON T200 GPRS 3. NOKIA 3310 4. NOKIA 5210 5. NOKIA 6310 GPRS 6. NOKIA 3510 GPRS 7. SONY ERICSSON P800 GPRS 8. NOKIA 3410 9. NOKIA 6610 GPRS 10. NOKIA 6510 GPRS OMSÄTTNING 1 SONY ERICSSON T68 GPRS 2. SONY ERICSSON P800 GPRS 3. NOKIA 6310 GPRS 4. SONY ERICSSON T200 GPRS 5. NOKIA 5210 6. NOKIA 6610 GPRS 7. NOKIA 3310 8. NOKIA 6100 GPRS 9. NOKIA 7210 GPRS 10. SAMSUNG A800 Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se. Där finns även bilder att ladda ned. För mer informatio kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se GEAB The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 51 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 100 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00580/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/24/20030324BIT00580/wkr0002.pdf