Sony Ericsson i topp - trots allt

Sony Ericsson i topp - trots allt Trots en miljardförlust syns ingen avmattning på efterfrågan av Sony Ericssons modeller på Svenska marknaden. T68i är den som drar mest. Modellen har funnits i över ett år men säljer som aldrig förr. - T68:an är fortfarande en tekniskt avancerad telefon och nu med ett än mer attraktivt pris. Nokia har ett par vassa modeller som riktar sig mot samma målgrupp som T68:an och med den senaste prissänkning från Nokia på ett par av dessa modeller blir matchen hård framöver, säger Daniel Lindholm, Marknadsdirektör på GEAB The Phone House På GEAB The Phone House Tio-i-topp tar Sony Ericsson de två översta pallplatserna, men Nokia-telefonerna ökar lite i omsättning. - Sony Ericssons P800 faller några placeringar på listan, men det kan troligen förklaras med att varit lite brist på denna modell då efterfrågan fortfarande är stor, avslutar Daniel Lindholm. Intressant är att de nya asiatiska leverantörerna nu på allvar vill ge sig in leken. Bland annat kommer GEAB The Phone House nu att börja sälja mobiltelefoner från LG Electronics och Samsung lanserar snart sin nya lilla kameratelefon V200. Dessa kan ha en fördel av sin styrka inom ljud och bild nu när mobiltelefonen används till mer än bara att prata i. "TIO I TOPPLISTAN" MARS - GEAB THE PHONE HOUSE ANTAL ENHETER 1. SONY ERICSSON T68 GPRS 2. SONY ERICSSON T200 GPRS 3. NOKIA 3310 4. NOKIA 3510 GPRS 5. NOKIA 5210 6. NOKIA 6310 GPRS 7. NOKIA 3410 8. NOKIA 6610 GPRS 9. SONY ERICSSON P800 GPRS 10. NOKIA 6510 GPRS OMSÄTTNING 1 SONY ERICSSON T68 GPRS 2. SONY ERICSSON T200 GPRS 3. NOKIA 5210 GPRS 4. SONY ERICSSON P800 GPRS 5. NOKIA 6310 6. NOKIA 6610 GPRS 7. NOKIA 3310 8. NOKIA 3510 GPRS 9. NOKIA 6510 GPRS 10. NOKIA 3410 Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se. Där finns även bilder att ladda ned. För mer informatio kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se GEAB The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 51 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 100 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT01880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT01880/wkr0002.pdf