Geberit lanserar svävande spolplatta med ny spolteknik

Report this content

Geberit fortsätter sin satsning på högteknologiska och designade lösningar för badrum. Nu lanserar man spolplattan Sigma70 som är framtagen med helt ny spolteknik - ett hydrauliskt system där vattentrycket aktiverar spolningen. Spolplattan är så tunn att man får känslan av att den svävar. Dessutom kan slutkonsumenten välja att skapa en personlig spolplatta med ett eget foto eller valfritt material som ytskikt.

- Den nya spoltekniken gör att det bara behövs ett lätt tryck på plattan. Det gör också att själva plattan inte behöver vippas så mycket och vi har kunnat ta fram en slimmad modell som ser ut att sväva fritt i luften framför väggen. Att konsumenterna själva kan välja material eller använda sitt favoritfoto som ytskikt ökar möjligheten till att skapa ett personligt badrum, säger Jonas Elfborg, produktchef på Geberit.

Sigma70 har en harmonisk och minimalistisk design som passar alla badrum. Spolplattan är tillverkad i högklassigt modernt material såsom vitt och svart glas samt borstat stål.

Geberit Sigma70
Modeller: Vitt och svart glas samt borstat stål.
Pris: Från cirka 2 900 kr inkl. moms.

Geberit Sigma70 finns att beställa hos de flesta badrumsåterförsäljare i Sverige från och med den 1 januari 2014.

Högupplösta bilder: www.mynewsdesk.com/se/geberit/pressreleases/svaevande-spolplatta-fraan-geberit-nya-inredningsdetaljen-i-badrummet-936759

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Elfborg, produktchef Geberit, tel: 0708-59 34 38, jonas.elfborg@geberit.com

Geberit utvecklar, tillverkar och marknadsför högteknologiska produkter och system för VVS-branschen. Sedan företaget grundades 1874 har Geberit utvecklats till att bli marknadsledande inom installationssystem, cisterner och spolsystem, avloppssystem och tappvattensystem. Produkterna är kända för sin höga kvalitet och används inom såväl nybyggnader som ROT-projekt. Koncernens omsatte 2012 16 miljarder SEK. Geberit finns representerat i 41 länder och har 15 produktionsanläggningar i sju länder med cirka 6 000 medarbetare.

Geberit AB i Sverige är ett bolag som ägs till 100 procent av Geberit Gruppe i Schweiz. Det svenska huvudkontoret och lager ligger i Malmö. Därutöver finns det kundcenter i Stockholm och Göteborg. På samtliga platser finns det showroom och utbildningslokaler för personal och kunder.

Taggar: