”Monolith Plus” - Geberits nya designade WC-modul som lyser upp badrummet

Report this content

Geberits populära designserie ”Monolith” får nu sällskap av den exklusiva WC-modulen ”Monolith Plus”.  WC-modulen har integrerad luktutsugning, energieffektiva ljussensorer som stängs av och på automatiskt samt ledljus i sju olika färger för att skapa en mysig stämning i badrummet. Med Monolith får badrummet en ny designad look utan en stor arbetsinsats.

- Med Monolith Plus stärker vi vår satsning på framtidens innovativa badrum. Det här är en riktigt häftig WC-modul med fokus på komfort, design och hygien. Dessutom orsakar installationen av en Monolith nästan ingen byggröra alls. Väggarna behöver inte brytas upp och man kan använda de befintliga vatten- och avloppsanslutningarna, säger Jonas Elfborg, produktchef på Geberit.

Produktfakta Geberit Monolith Plus
Monolith Plus har ett keramiskt filter för luftrengöring och en tyst fläkt för luktutsugning. WC-modulen har också energieffektiva ljussensorer för dag- och nattdetektering. Bakom glasfronten, där cisternen sitter, finns det ledljus i sju olika färger som kan matchas till övrig design och humör. Följande färger finns: magenta, varmvit, vit, turkos, blå, orange och gul. Monolith Plus kan kombineras med de flesta WC-stolar som finns på marknaden. Färger på glasfronterna: svart, vitt och umbra (mörkbrun). Priser från 12 000 kronor exklusive moms. Monolith Plus finns att beställa hos de flesta badrumsåterförsäljarna i Sverige från och med den 1 januari 2014.

Högupplösta bilder:
www.mynewsdesk.com/se/geberit/pressreleases/monolith-plus-geberits-nya-designade-wc-modul-som-lyser-upp-badrummet-930788

För ytterligare information och bilder, vänligen kontakta:
Frida Valentin, tel. 0768-82 66 74, frida.valentin@prat.se

Geberit utvecklar, tillverkar och marknadsför högteknologiska produkter och system för VVS-branschen. Sedan företaget grundades 1874 har Geberit utvecklats till att bli marknadsledande inom installationssystem, cisterner och spolsystem, avloppssystem och tappvattensystem. Produkterna är kända för sin höga kvalitet och används inom såväl nybyggnader som ROT-projekt. Koncernens omsatte 2012 16 miljarder SEK. Geberit finns representerat i 41 länder och har 15 produktionsanläggningar i sju länder med cirka 6 000 medarbetare. Geberit AB i Sverige är ett bolag som ägs till 100 procent av Geberit Gruppe i Schweiz. Det svenska huvudkontoret och lager ligger i Malmö. Därutöver finns det kundcenter i Stockholm och Göteborg. På samtliga platser finns det showroom och utbildningslokaler för personal och kunder.

Taggar: