Morgan Forsberg ny regionchef på Geberit

Report this content

Morgan Forsberg är sanitetsföretaget Geberits nya regionchef för östra Sverige. Tillsammans med säljteamet ansvarar han för försäljningen av Geberits, Ifö:s och Ido:s sortiment i distriktet. Morgan kommer senast från armaturtillverkaren FM Mattson Mora Group där han bland annat varit KAM och distriktschef under 12 år.

Morgan har ett brett kontaktnät och stor erfarenhet från VVS–branschen och god kännedom om Geberits produkter och lösningar.

-        Jag har lärt känna Geberits medarbetare och produkter under mina år på FM Mattsson, då vi hade ett nära samarbete. Geberit är ett spännande, internationellt företag med flera marknadsledande produkter och välkända varumärken. Det känns jätteroligt att vara en del av ett så innovativt företag, säger Morgan Forsberg.

Morgan tillträdde den nya tjänsten i mitten av augusti. Som regionchef ansvarar han för att utveckla och underhålla relationerna till konsulter, grossister och VVS-installatörer i Östergötland, Stockholm, Uppsala, Norrtälje, Gästrikland och Hälsingland.

-        Mycket fokus kommer att ligga på att skapa lika god varumärkeskännedom kring Geberits lösningar och installationer som vi har för vårt porslin genom varumärkena Ifö och Ido, säger han.

Morgan är 46 år och bor med fru och två barn i Tyresö utanför Stockholm. Innan han började inom VVS-branschen, arbetade han flera år med utbildning och försäljning på olika IT-bolag. Morgan efterträder Christer Larsson som var tidigare regionchef för Geberit Öst.

För ytterligare information kontakta:
För högupplösta bilder: http://www.mynewsdesk.com/se/geberit/latest_media

Fredrik Färjh, försäljningschef Proffs, Geberit
T: + 46 40-680 89 49
fredrik.farjh@geberit.com

Morgan Forsberg, regionchef Öst
M: +46 70 644 11 70
morgan.forsberg@geberit.com

Om Geberit

Geberitkoncernen är marknadsledande i Europa inom sanitetsprodukter och har en global räckvidd. Geberit verkar som en integrerad koncern med stark lokal närvaro i de flesta europeiska länder, och bidrar med unikt mervärde när det gäller sanitetsteknik och badrumsporslin. Produktionsnätet omfattar 30 produktionsanläggningar och koncernens huvudkontor finns i Rapperswil-Jona, Schweiz. Geberit har mer än 12,000 anställda i 50 länder och en nettoförsäljning på 2,8 miljarder CHF 2016. Geberits aktier finns på den schweiziska börsen SIX; sedan 2012 finns Geberit med i SMI (Swiss Market Index). http://www.geberit.se

Taggar: