Stilfull schweizisk WC-modul i glas lanseras i Sverige

Report this content

Det schweiziska företaget Geberit har utvecklat en innovativ och stilfull WC-modul som nu lanseras i Sverige. Geberit Monolith är ett alternativ till vanliga toaletter med synlig cistern. Modulen består av en Geberitcistern som döljs bakom en glasskiva och kombineras med en WC-skål som passar till befintligt avlopp. Geberit Monolith erhöll IF product design 2010.

WC-modulens design karaktäriseras av rena och enkla linjer och glaset som döljer cisternen ger i kombination med färger ett modernt intryck. Alla delar av WC-modulen är lättåtkomliga, såväl det inre som det yttre. Detta innebär att Geberit Monolith är enkel att underhålla och städa och bidrar därmed till en god hygien.

Geberit Monolith kan användas vid såväl nybyggnation som vid renovering och kan anslutas till befintligt golvavlopp utan byggarbete. Installationen av WC-modulen görs av en fackman utan att hjälp av andra yrkeskategorier. Detta innebär att man är utan toalett endast några timmar. WC-modulen kan kombineras med många olika typer av WC-skålar, både vägghängda och golvstående med synlig cistern.

Geberit Monolith finns i tre utföranden och finns i modeller för såväl golvstående som vägghängda wc-skålar:

- Glas med mintgrön beläggning, mattslipade kanter och vita sidor.

- Glas med svart beläggning, polerade glaskanter och sidor i borstat aluminium.

- Glas med vit beläggning, polerade glaskanter och sidor i borstat aluminium.

Bilder på Monolith och film som beskriver installationen

Bilder: http://www4.geberit.com/se/se/baddesign/monolith_models.aspx

Film: http://www4.geberit.com/se/se/baddesign/monolith_installation.aspx

Var finns Gegerit Monolith och vad kostar det?

Geberit Monolith finns nu i badrums-, VVS- och i kakelbutiker i Sverige.

Rekommenderat pris 8995 inkl. moms för svart och vitt glas.

Rekommenderat pris 6495 inkl. moms för grönt glas.

Martin Litz, Coordinator, 040 - 680 89 40 eller martin.litz@geberit.com.

Om Geberit

Geberit utvecklar, tillverkar och marknadsför högteknologiska produkter och system för VVS-branschen. Sedan företaget grundades 1874 har Geberit utvecklats till att bli marknadsledare inom installationssystem, cisterner och spolsystem, avloppssystem och tappvattensystem. Det svenska huvudkontoret och lager ligger i Malmö. Därutöver finns det kundcenter i Stockholm och Göteborg samt ett försäljningskontor i Skellefteå. På samtliga platser finns det showroom och utbildningslokaler för personal och kunder.

Taggar: