GEMed fullföljer det rekommenderade kontantbudet på Boss Media

Report this content

Erbjudandet lämnas inte (och inte heller godkänns accept av aktieägare eller någon annan för aktieägarens räkning) i någon jurisdiktion där genomförandet av Erbjudandet eller accepterandet av erbjudna aktier inte kan ske i enlighet med lagar och regleringar i dessa jurisdiktioner. Erbjudandet riktar sig inte, direkt eller indirekt, till Australien, Kanada, Japan, Sydafrika eller USA.

• Vid slutet av acceptperioden den 27 februari 2008 hade aktieägare med 92,84 procent av aktierna i Boss Media accepterat Erbjudandet.
• GEMed frånfaller det återstående villkoret för Erbjudandet, som därmed förklaras ovillkorat och således fullföljs.

GEMed AB (”GEMed”), indirekt samägt av GTECH Corporation (”GTECH”) och Medströms AB (”Medströms”), offentliggjorde den 1 februari 2008 ett kontanterbjudande till aktieägarna i Boss Media AB (publ) (“Boss Media” eller ”Bolaget”) om att överlåta samtliga utestående aktier i Boss Media till GEMed (”Erbjudandet”).

Den 13 februari 2008 höjde GEMed priset i Erbjudandet till 25 kronor per aktie i Boss Media. Samma dag rekommenderade Boss Medias styrelse enhälligt Erbjudandet.

Som en konsekvens av reglerna om budplikt enligt lagen (2006:451) om offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden meddelade GEMed den 18 februari 2008 att Erbjudandet omvandlades till ett budpliktserbjudande och att GEMed följaktligen frånföll samtliga villkor för Erbjudandets fullföljande, med undantag för erhållande av erforderliga myndighetstillstånd.

GEMed meddelar härmed att man även frånfaller villkoret avseende erhållande av erforderliga myndighetstillstånd och att Erbjudandet härmed är ovillkorat.

Redovisning av likvid till de aktieägare som accepterat Erbjudandet beräknas påbörjas den 6 mars 2008.

Vid acceptperiodens utgång den 27 februari 2008 hade aktieägare med 52 979 054 aktier i Boss Media accepterat Erbjudandet, vilket motsvarar cirka 92,84 procent av röster och kapital i Boss Media. I dessa accepter ingår de aktier som GTECH förvärvat i marknaden samt de aktier som tidigare ägts av Medströms.

GEMed kommer inte att förlänga acceptperioden för Erbjudandet.

GEMed kommer inom kort att påkalla tvångsinlösen av utestående aktier i Boss Media samt verka för att Boss Media-aktien avnoteras från OMX Nordiska Börs Stockholm. GEMed och GTECH kan komma att förvärva ytterligare Boss Media-aktier i marknaden.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

GTECH Corporation presskontakt:
Robert Vincent, VP Corporate Communications