• GEMed/

GEMed omvandlar Erbjudandet till aktieägarna i Boss Media till ett budpliktserbjudande

• GEMed omvandlar Erbjudandet till ett budpliktserbjudande

• GEMed frånfaller samtliga villkor för Erbjudandet, med undantag för erhållande av erforderliga myndighetstillstånd

• Acceptperioden för Erbjudandet löper till och med den 27 februari 2008

GEMed AB (”GEMed”), indirekt samägt av GTECH Corporation (”GTECH”) och Medströms AB (”Medströms”), offentliggjorde den 1 februari 2008 ett kontanterbjudande till aktieägarna i Boss Media AB (publ) (“Boss Media” eller ”Bolaget”) om att överlåta samtliga utestående aktier i Boss Media till GEMed (”Erbjudandet”).

Den 13 februari 2008 höjde GEMed priset i Erbjudandet till 25 kronor per aktie i Boss Media. Samma dag rekommenderade Boss Medias styrelse enhälligt Erbjudandet.

GTECH har under acceptperioden ökat sitt aktieinnehav i Boss Media och innehar per den 15 februari 2008 cirka 27,9 miljoner aktier i Boss Media. Medströms innehar, direkt och indirekt, cirka 7,2 miljoner aktier i Boss Media. Tillsammans innehar GTECH och Medströms således cirka 35,1 miljoner aktier i Boss Media, motsvarande 61,5 procent av rösterna och aktiekapitalet i Boss Media. Som en följd härav blir reglerna om budplikt enligt lagen (2006:451) om offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden tillämpliga.

Som en konsekvens av reglerna om budplikt meddelar GEMed härmed att Erbjudandet omvandlas till ett budpliktserbjudande och att samtliga villkor för Erbjudandets fullföljande, med undantag för erhållande av erforderliga myndighetstillstånd på för GEMed acceptabla villkor, härmed frånfalles. Erbjudandet är således, bland annat, inte längre villkorat av att Erbjudandet accepteras i en sådan utsträckning att GEMed blir ägare till mer än 90 procent av aktierna och rösterna i Boss Media.

Acceptperioden för Erbjudandet löper till och med den 27 februari 2008. Redovisning av likvid beräknas påbörjas omkring den 6 mars 2008.
Information om tillvägagångssätt för att acceptera Erbjudandet finns i den erbjudandehandling som offentliggjordes den 6 februari 2008 och som finns tillgänglig på www.gemed.se.

GEMed förbehåller sig rätten att återkalla Erbjudandet för det fall det står klart att det ovan angivna villkoret avseende erforderliga myndighetstillstånd inte uppfylls eller kan uppfyllas. Ett sådant återkallande kan dock endast ske om den bristande uppfyllelsen är av väsentlig betydelse för GEMeds förvärv av aktier i Boss Media. GEMed förbehåller sig rätten att helt eller delvis frånfalla angivet villkor.
GEMed förbehåller sig vidare rätten att förlänga acceptperioden för Erbjudandet och att i samband därmed föreskriva att villkoret ovan skall gälla även under en sådan förlängning. En eventuell förlängning av acceptperioden kommer dock inte att fördröja erläggandet av vederlaget till dem som redan har accepterat Erbjudandet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
GTECH Corporation presskontakt:
Robert Vincent, VP Corporate Communications