General Wireless får order från ledande mobiloperatör i Brasilien

GSM-operatören TIM Brasil har valt svenska General Wireless som leverantör till sin nya tjänst TIM Turbo Mail, som integrerar SMS-kommunikation med e-postprogrammet Microsoft Outlook. Tjänsten bygger på General Wireless produkt eSMS Executive.

Lanseringen av TIM Turbo Mail-tjänsten i Brasilien bygger på framgångarna som TIM haft i Italien med samma tjänst, där den funnits sedan april 2004. Med TIM Turbo Mail kan abonnenten skicka, ta emot, vidaresända och svara på SMS-meddelanden direkt från sin dator genom Microsoft Outlook, det dominerande e-postprogrammet på PC-marknaden. Tack vare eSMS-lösningen finns alla vanliga e-postfunktioner och personliga data tillgängliga för TIM Turbo Mail-användare, även kontaktinformation och distributionslistor. Kunderna betalar för skickade SMS via sin vanliga mobilräkning eller sitt kontaktkort. – Att vi nu får ett utökat förtroende av TIM på den snabbt växande brasilianska marknaden är ett gott betyg. Vi har fått ytterligare ett kvitto på att General Wireless erbjuder en beprövad och tillförlitlig lösning för att integrera e-post med SMS-kommunikation, säger Anders Hardebring, VD för General Wireless. Sedan starten 2002 har TIM Brasils GSM-nät vuxit snabbt. Vid det senaste årsskiftet hade man 13,6 miljoner abonnenter. För mer information, vänligen kontakta: Anders Hardebring, VD, General Wireless Tel: 070 591 06 14, e-post: anders.hardebring@generalwireless.com