General Wireless gör miljonaffär med Telecom Italia Mobile (TIM)

General Wireless gör miljonaffär med Telecom Italia Mobile (TIM) TIM's abonnenter kan nu skicka, ta emot, vidarebefordra och svara på SMS meddelanden i sin MS-Outlook tack vare ett avtal mellan TIM och det svenska företaget General Wireless. Affären som är baserad på General Wireless' produkt eSMS Executive, är en genombrottsaffär för General Wireless och dess eSMS teknologi. TIM som är en av världens absolut största mobiloperatörer med 26 miljoner abonnenter är också Italiens klart ledande mobiloperatör till företagskunder. TIM söker hela tiden att förbättra sitt tjänsteerbjudande till sina företagskunder och "TIM Turbo Mail" är ett viktigt steg i denna riktning. TIM Turbo Mail, som lanseras idag den 13e April, laddas ner från TIM's website, www.tim.it och möjliggör för TIM's abonnenter att skicka, ta emot, vidarebefordra och svara på SMS (eSMS) direkt i sin MS-Outlook. Befintliga kontakter och distributionslistor i Outlook kan enkelt användas. Kunderna betalar för skickade SMS via sin vanliga mobilräkning. "Affären med TIM som är en av världens största och viktigaste mobiloperatörer, är en stor framgång för oss", säger Anders Hardebring, VD på General Wireless, "och vi hoppas och tror att TIM Turbo Mail blir en stor succe i Italien". "TIM Turbo Mail passar väldigt väl in i TIM's tjänsterbjudande till våra företagskunder", säger Leopoldo Tranquilly, chef för mervärdestjänster på TIM. "Att kunna skicka, ta emot, vidarebefordra och svara på SMS i Outlook är en naturlig vidareutveckling av e-mail" eSMS Executive gör det möjligt för 500 miljoner PC-användare och 1 miljard mobilabonnenter att kommunicera genom att konvergera e-post och SMS till två-vägs eSMS. Denna lösning hjälper mobiloperatörer att erbjuda en användarvänlig tjänst som driver SMS-trafik. Kontakt: Anders Hardebring, VD, General Wireless, mobil: +46 70 591 06 14 e-post: anders.hardebring@generalwireless.se Om General Wireless (www.generalwireless.se) General Wireless är en leverantör av två-vägs eSMS lösningar till Europas ledande mobila operatörer som TIM, Orange och Vodafone. Företaget är en partner till Microsoft Office Marketplace i USA och samtliga större europeiska länder samt en partner till IBM Partnerworld. Företaget har sitt huvudkontor i Stockholm och har Argnor Wireless Ventures (www.argnor.com), Företagsbyggarna (www.foretagsbyggarna.se) och Sjätte AP-Fonden (www.apfond6.se) som största ägare. Om TIM (www.tim.it) TIM är Italiens största mobiloperatör med 26 miljoner abonnenter. TIM driver även mobiloperatörer i Sydeuropa och Latinamerika med totalt 44,5 miljoner abonnenter. TIM är noterade på Milan Stock Exchange och är ett av Italiens högst värderade bolag. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/13/20040413BIT20540/wkr0006.pdf