General Wireless lanserar ny mobil multimediaapplikation - MobiDrop

Report this content

Stockholm, 28 Januari, 2008 – General Wireless lanserar idag MobiDrop, en multimediaapplikation som gör det enkelt att skicka multimediafiler från en PC till mobiltelefoner.

MobiDrop, en PC-applikation som är kompatibel med Windows XP och Vista, gör det enkelt att skicka multimediafiler som video och musik från en Internet-ansluten PC till mobiltelefoner. Filerna flyttas med en enkel drag-and-drop funktion till MobiDrop-applikationen som finns på datorns skrivbord. Mottagaren får ett SMS med en länk till mediat och kan enkelt ladda ner filerna genom att klicka på länken.

Filerna kan skickas till alla mottagare oavsett mobiloperatör och det finns inga begränsningar i format eller storlek på filerna. Mottagande telefon måste ha stöd för data, det krävs dock ingen annan speciell programvara i telefonen utan telefonens inbyggda funktioner för surfning och nedladdning används. Med MobiDrop kan man enkelt ladda ner mp3-filer till sin egen mobil eller skicka videofilmer till sina vänner.

“Vi tror att MobiDrop kommer att vara en värdefull applikation för operatörerna eftersom den ger ett tydligt mervärde till slutkunderna. Operatörerna kommer att kunna öka intäkterna från meddelandehantering och mobil data och den kommer också att ha en positiv inverkan på slutkundernas lojalitet”, säger Anders Hardebring, VD på General Wireless.

MobiDrop kommer att erbjudas till slutkunder via mobiloperatörer och beräknas lanseras till slutkunder under andra kvartalet 2008.

Läs mer: http://www.generalwireless.com/documents/products_mobidrop.htm

För mer information, vänligen kontakta:
General Wireless: Anders Hardebring, VD
tel: 070 591 06 14, e-mail: anders.hardebring@generalwireless.com