General Wireless lanserar SMS och MMS Toolbar

Stockholm, 7 Februari, 2006 – General Wireless lanserar idag eMMS Toolbar, en toolbar som gör det möjligt att enkelt skicka SMS och MMS från Internet Explorer till mobiltelefoner. eMMS teknologin kan också enkelt integreras från andra toolbars, t ex toolbars från Google, Yahoo, Skype och från andra PC-applikationer.

eMMS Toolbar gör det möjligt att enkelt skicka och vidarebefordra text, bilder, ljud och video från Internet-uppkopplade datorer till mobiltelefoner. Detta innebär möjligheter till ökade intäkter för General Wireless kunder, som inkluderar de ledande mobiloperatörerna Vodafone, Orange och TIM. Användare kan välja och markera texter och bilder på hemsidor på Internet och sedan enkelt skicka vidare som SMS eller MMS. Betalning för skickade meddelanden görs via den vanliga mobilräkningen. “Vi är övertygade om att eMMS Toolbar kommer att öka operatörernas SMS och MMS trafik eftersom den är så enkel och intuitiv att använda” säger Anders Hardebring, VD på General Wireless. “Genom att addera eMMS Toolbar till vår produktfamilj så kan vi och våra operatörskunder effektivt utnyttja tidigare gjorda investeringar i system och betalningslösningar.” General Wireless är marknadsledare inom PC-till-mobil kommunikation, enligt Frost & Sullivan, som prognosticerar en tillväxt för intäkterna från PC-till-mobil kommunikation i Europa från 322 miljoner kronor under 2004 till nära 4 miljarder kronor år 2010. Under samma period beräknas antalet användare öka från 490 000 till mer än 12 miljoner. General Wireless har fler än 20 mobiloperatörskunder, inklusive Vodafone, Orange, TIM, 3, KPN och TeliaSonera. Totalt täcker dessa kontrakt 130 miljoner abonnenter och samtliga dessa operatörskunder kan nu enkelt addera eMMS Toolbar till sitt tjänsteutbud och på så sätt utnyttja tidigare gjorda investeringar i system och betalningslösningar. I Sverige är Telia, 3 och Tele2 kunder till General Wireless. General Wireless kommer att demonstrera eMMS Toolbar på 3GSM-mässan i Barcelona nästa vecka i monter G26/27 i Hall 2. Testa eSMS gratis på www.sms4windows.com För mer information, vänligen kontakta: General Wireless: Anders Hardebring, VD, tel: 070-591 06 14, e-post: anders.hardebring@generalwireless.com