General Wireless levererar SMS-tjänst till Telia

General Wireless levererar SMS-tjänst till Telia Med hjälp av General Wireless' teknik för SMS, eSMS Executive, kan nu Telias svenska företagskunder skicka SMS från MS-Outlook och från alla Windows-baserade datorer via tjänsten "Telia SMS i datorn". Tjänsteplattformen från General Wireless, eSMS Executive, gör det möjligt för 500 miljoner PC-användare och 1 miljard mobilabonnenter att kommunicera genom att integrera e-post och SMS till tvåvägs eSMS. Lösningen hjälper mobiloperatörer att erbjuda en användarvänlig tjänst som driver SMS-trafik. - SMS har länge varit väletablerat bland unga mobilanvändare och håller nu på allvar att få sitt genombrott som kommunikationsverktyg inom näringslivet. Vi är mycket glada att Telia valt eSMS Executive som plattform för sin nya tjänst, säger Anders Hardebring, VD på General Wireless. SMS-tjänsten kan laddas ned från webben. Genom ett par enkla knapptryckningar installeras programmet, som gör det möjligt att skicka SMS från e-postprogrammet MS-Outlook och från samtliga Windows-baserade datorer. E-postprogrammets kontaktuppgifter och distributionslistor kan användas för att på ett enkelt och effektiv sätt nå alla innehavare av mobiltelefoner. Kunderna betalar för skickade SMS via sin vanliga mobilräkning. I Telias fall kan företagskunderna i Sverige ladda ner programvaran från www.telia.se/smsidatorn . - Vår produkt har fått ett mycket gott mottagande av flera europeiska mobiloperatörer. Mest uppskattad är nog enkelheten och integrationen med e-posten. Med SMS-möjligheter i e-postprogrammet kan man snabbt och säkert nå kollegor som inte är på kontoret med ett kort meddelande i mobiltelefonen. Det behövs inte någon avancerad form av mobiltelefon eller abonnemang och själva programmet är kostnadsfritt, säger Anders Hardebring. För mer information, vänligen kontakta: Anders Hardebring, VD, General Wireless Tel: 070 591 06 14, E-mail: anders.hardebring@generalwireless.com ------------------------------------------------------------------------------------------------ Om General Wireless (www.generalwireless.com) General Wireless utvecklar och levererar lättanvända eSMS-lösningar för användning av personer och företag till Europas ledande mobila operatörer. Företaget är partner till Microsoft Office Marketplace i USA och samtliga större europeiska länder. Bland kunderna återfinns mobiloperatörer som TIM, Vodafone, Orange,O2 och Telia. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/14/20040614BIT20950/wkr0006.pdf