General Wireless skriver avtal med KPN Mobile

Report this content

Stockholm, 4 juli, 2005 – General Wireless har skrivit ett avtal med KPN Mobile-gruppen, en ledande europeisk mobiloperatör med verksamhet i Holland, Tyskland och Belgien, om att leverera eSMS Executive för att integrera SMS med e-mail. KPN Holland, som är Hollands ledande mobiloperatör, är den första operatören i gruppen att lansera sin tjänst, KPN SMS mail.

KPN SMS mail lanserades den 1 juli och är initialt tillgänglig för användare av Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express och genom en fristående Windows klient. Slutanvändare kan ladda ner klientprogramvaran kostnadsfritt från KPN’s hemsida och de betalar endast för skickade SMS. ”Vi tror att SMS från PC’n kommer att vara ett snabbväxande produktsegment i många år framåt”, säger Jaap den Dulk, produktchef på KPN Holland. “General Wireless har varit pionjärer på denna marknad och vi ser fram emot att tillsammans vidareutveckla tjänsten på våra marknader”. KPN SMS mail lanseras både till företagskunder och till privatkunder, inklusive kontantkortskunder. “Genom att addera KPN till vår kundlista så får vi ytterligare bevis på att Europas ledande mobiloperatörer väljer vår lösning för PC SMS,” säger Anders Hardebring, VD på General Wireless. “KPN’s modell att lansera KPN SMS mail till både företagskunder och till privatkunder är mycket intressant, och vi tror att andra operatörer kommer att följa den modellen”. I en nyligen publicerad rapport av analysfirman Frost & Sullivan, “European Fixed Messaging Markets”, prognosticeras en tillväxt av intäkterna från PC SMS från 34.5 miljoner Euro under 2004 till 424.4 miljoner Euro år 2010. Under samma period beräknas antalet användare öka från 490 000 år 2004 till mer än 12 miljoner år 2010. Enligt Frost & Sullivan, så är General Wireless den ledande leverantören på denna marknad. För mer information, vänligen kontakta: General Wireless: Anders Hardebring, VD, tel: +46 70 591 06 14, e-mail: anders.hardebring@generalwireless.com KPN: Stephen Hufton, Press Office, tel: +31 (0)70 446 6300, e-mail: press@kpn.com