General Wireless skriver avtal med mobiloperatören O2

General Wireless skriver avtal med mobiloperatören O2 Stockholm, 6 Maj, 2003 - General Wireless har skrivit ett avtal med mobiloperatören O2 Irland, ett bolag i O2 gruppen, gällande SMS tjänster. Avtalet innebär att samtliga O2 's abonnenter nu kan skicka SMS meddelanden från sin MS Outlook. O2 's erbjudande som lanseras den 6e Maj heter "Desktop Text" och erbjuds samtliga O2's abonnenter, både affärskunder och kontantkunder. Desktop Text består av en programvara som laddas ner gratis från O2 Irland's hemsida, www.O2.ie, och de SMS meddelanden som skickas från PC'n debiteras den vanliga mobilräkningen. "Vi har sett en stark tillväxt av både antal användare och SMS trafik av vår produkt bland affärskunder i Norden, och vi räknar med samma framgång på Irland i detta samarbete med O2", säger Anders Hardebring, VD på General Wireless. "Desktop Text passar bra in i O2 's övergripande produktstrategi", säger Campbell Scott, Product Director vid O2, "och vi är glada att samarbeta med General Wireless i detta projekt som innebär att vi kan erbjuda våra kunder en enkel och bekväm metod att skicka SMS meddelanden från sin PC", fortsätter Campbell Scott. O2 och General Wireless adresserar primärt marknaden för affärskunder med Desktop Text. Affärskunder motsvarar ca 20 % i antal av Västeuropas abonnenter, men de genererar mer än 50 % av operatörernas intäkter. Med Desktop Text adderas en "SMS-knapp" i Outlooks verktygsfält och det är enkelt att utnyttja befintliga kontakter och distributionslistor i Outlook och Exchange för att skicka SMS. Dessutom finns möjlighet att få SMS från mötespåminnelser och högprioritetsmail För mer info, kontakta: Anders Hardebring, VD, General Wireless telefon: 070/591 06 14, email: anders.hardebring@generalwireless.se Om General Wireless (www.generalwireless.se) General Wireless är en leverantör av mobila meddelandeprodukter. Företagets lösningar är kompatibla med såväl existerande som framtida standards. Kunder är internationella mobiloperatörer som Tele2, NetCom och O2 samt företag som Bearingpoint, Bosch och Toyota. Företaget har sitt huvudkontor i Stockholm och är privatägt med Argnor Wireless Ventures som största ägare. Om O2 Irland (www.o2.ie) O2 Irland är ett helägt dotterbolag till mmO2 plc som är noterat på börserna i London och New York. O2 Irland är en del av en Europeisk grupp av mobiloperatörer med systerföretag i England, Tyskland, och Isle of Man. Med huvudkontoret i Dublin har O2 Irland fler än 1 450 anställda på kontoren i Dublin, Cork, Galway, i den nybyggda kundtjänsten i Limerick och inom O2 Retail. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030505BIT00600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/06/20030505BIT00600/wkr0002.pdf