Ledande analysföretag ger utmärkelse till General Wireless

Analysföretaget Frost & Sullivan har tilldelat General Wireless 2005 års Entrepreneurial Company Award inom kategorin European fixed messaging market. I en ny rapport förutspår Frost & Sullivan explosiv tillväxt för meddelandetjänster som knyter samman PC-baserad e-post med mobila meddelandetjänster som SMS och MMS – en marknad som skapats av och som domineras av General Wireless.

Till sin utmärkelse ”Entrepreneurial Company Award” utser Frost & Sullivan ett mindre entreprenörsdrivet företag som har identifierat en unik produkt med betydande marknadspotential, och som har stöd av en helgjuten marknadsstrategi. - General Wireless har i praktiken lagt grunden till en helt ny marknad med en enorm tillväxtpotential. Företagets erfarenheter som leverantör till ledande mobiloperatörer har givit den kunskap och färdigheter som krävs för att nå bredare användargrupper, samtidigt som ledningen är väl medveten om riskerna med att växa för snabbt, säger Jan ten Sythoff, analytiker vid Frost & Sullivan. I sin nya rapport “European Fixed Messaging Markets”, förutspår Frost & Sullivan en ökad försäljning inom PC SMS och PC MMS, från 34,5 miljoner Euro år 2004 till uppskattningsvis 424,4 miljoner Euro år 2010. Under samma period förväntas antalet användare öka från 490 000 till över 12 miljoner. Enligt Frost & Sullivan är General Wireless den ledande leverantören på denna marknad. Företagets huvudprodukt eSMS Executive gör det möjligt att skicka text- och multimedia-meddelanden (SMS respektive MMS) mellan en vanlig PC och mobiltelefoner. - Frost & Sullivans analyser och rapporter har mycket gott anseende inom vår bransch, vilket gör det speciellt smickrande att få detta pris. Deras noggranna, oberoende analyser av vår marknad bekräftar att vår affärsmodell är gångbar och ger samtidigt väldigt ljusa prognoser för marknadens fortsatta utveckling, säger Anders Hardebring, VD för General Wireless.