Telefónica Móviles España lanserar innovativa mobila multimedia-tjänster med General Wireless

Stockholm, 7 Februari 2007 – General Wireless har i samarbete med Teleca Solutions S.A, skrivit ett kontrakt med Telefónica Móviles España, S.A., för leverans av sin eMMS-lösning för att integrera E-mail med mobila multimedia-tjänster. Telefónica Móviles España är den ledande mobiloperatören på den spanska marknaden under varumärket movistar.

Tjänsten innebär att PC-användare ges möjligheten att använda multimedia (text, ljud, bild och video) från E-mail-klienter i Microsoft Outlook och Microsoft Outlook Express för att kommunicera med mobila användare. Telefónica Móviles España blir med lanseringen en av världens första operatörer som kan erbjuda en sådan tjänst.

Telefónica Móviles España lanserar tjänsten under följande namn:

- ”Mensajeria E-mail” för små och medelstora företag samt för konsumenter
- ”Envi@Mensajes” för storföretag

”Med Mensajeria E-mail och Envi@Mensajes så tar vi ytterligare ett viktigt steg mot ett komplett multimedia erbjudande till våra kunder, en ökad närvaro av mobila tjänster i PC’n samt en fortsatt utveckling av konvergenta tjänster i den fasta och mobila världen”, säger Pablo de Casso Basterrechea, Utvecklingschef för meddelandetjänster på Telefónica Móviles España. “General Wireless’ lösning för PC-till-mobil kommunikation innehållande både SMS och MMS är en bra plattform för att fortsätta utveckla vårt erbjudande inom mobila multimedia-tjänster.”

“Telefónica Móviles España är inte bara Spaniens största operatör, utan också en världsledande global operatör som ligger tidigt i utvecklingen av nya mobila meddelandetjänster” säger Anders Hardebring, VD på General Wireless. ”Vi tror mycket på att Telefonicas paketering av våra tjänster kommer att öka användningen av mobilt multimedia”.

General Wireless kommer att visa sina produkter på 3GSM-mässan i Barcelona, 12 – 15 Februari, Hall 2, Monter 2F13.

För mer information, vänligen kontakta:
General Wireless: Anders Hardebring, VD
tel: +46 70 591 06 14, e-mail: anders.hardebring@generalwireless.com

Teleca Solutions: Javier Conty, Kommersiell chef
Tel: +34 917 104 407, e-mail: jconty@teleca.es

------------------------------------------------

Om General Wireless
General Wireless är en ledande leverantör av multimedia lösningar till mobiloperatörer, företag och aktörer på internet. Bland företagets kunder märks ledande mobiloperatörer som Vodafone UK, Telefonica Moviles Espana, Orange, Telecom Italia Mobile, 3, KPN och TeliaSonera. General Wireless är partner med Ericsson och Microsoft. Mer information finns på www.generalwireless.com