Generic gör strategisk rekrytering - välkomnar Daniel Shnira som ny Chief Commercial Officer

Teknikbolaget Generic stärker organisationen och välkomnar Daniel Shnira som ny Chief Commercial Officer (CCO). Daniel har gedigen erfarenhet från telekom- och teknikbranschen. Han har tidigare varit Chief Product & Innovation Officer på Link Mobility och Head of G2M på Telia, och kommer närmast från rollen som VD på SaaS-bolaget Hiotlabs.

Med sin omfattande bakgrund inom kommersiell utveckling och ledarskap kommer Daniel att spela en nyckelroll i Generics fortsatta expansion och tillväxtstrategi. Hans djupa förståelse för marknaden, spetskompetens från branschen och hans bevisade förmåga att leda och driva innovation kommer att vara av stor betydelse för företagets framtid. Daniel blir medlem i ledningsgruppen för Generic.

”Jag ser fram emot att bli en del av teamet på Generic och bidra till att förstärka bolagets kommersiella framgång. Företaget har en spännande produktportfölj och ett starkt, engagerat team och jag ser stora möjligheter att ytterligare lyfta bolagets position på en växande marknad”, säger Daniel Shnira.

Daniel tillträder sin roll i slutet av november 2024.

Jonas Jegerborn

jonas.jegerborn@generic.se

Kort om Generic
Generic är ett teknikbolag som verkar inom meddelandetjänster för alla områden. Generic erbjuder en plattform för digitala kommunikationstjänster som kan integreras i kundernas interna eller externa kommunikationsflöden. Tjänsterna tillhandahålls genom en CPaaS-modell (Communication Platform as a Service) med högsta standard för säkerhet och tillförlitlighet. Generics kunder återfinns i alla områden och med särskild position inom larm och säkerhet, vård och e-hälsa samt e-handel och logistik. Bolaget grundades 1993 och har säte i Stockholm.