Rättelse: Generic Sweden Delårsrapport Jan - Juni 2023

Rättelse: Delårsrapport 1 januari - 30 juni 2023

Ett fel har smugit sig in i den delårsrapport som Generic Sweden AB avlämnade 24 augusti 2023, felet återfinns under rapportens nyckeltal och även på rapportens andra sida. Under raden Resultat per aktie rättas kvartalets siffra till 0,45 (0,35) och för perioden 1 januari till 30 juni 0,93 (0,75).

Felet bedöms vara oväsentligt och påverkar inte övriga finansiella tabeller eller övriga nyckeltal i rapporten.

En rättad version av delårsrapporten finns även på  www.generic.se

Andra kvartalet 2023 (jämfört med samma period föregående år)

• Nettoomsättningen ökade med 10% till 34,59 MSEK (31,33 MSEK)
  • Rörelseresultatet (EBIT) förbättrades med 28% och uppgick till 6,91 MSEK (5,40 MSEK)
  • Resultat per aktie uppgick till 0,45 SEK (0,35 SEK)
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 6,25 MSEK (3,39 MSEK)

1 januari till 30 juni 2023 (jämfört med samma period föregående år)

• Nettoomsättningen ökade med 9% till 69,23 MSEK (63,24 MSEK)
  • Rörelseresultatet (EBIT) förbättrades med 23% och uppgick till 14,30 MSEK (11,66 MSEK)
  • Resultat per aktie uppgick till 0,93 SEK (0,75 SEK)
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten uppgick till 10,65 MSEK (6,60 MSEK)

Notera
Denna information är Generic Sweden AB (publ) skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades genom Susanne Lundins försorg för offentliggörande kl. 07.00 den 24 augusti 2023.

Susanne Lundin

CFO
susanne.lundin@generic.se

Generic är ett teknikbolag som verkar inom meddelandetjänster för alla områden. Generic erbjuder en plattform för digitala kommunikationstjänster som kan integreras i kundernas interna eller externa kommunikationsflöden. Tjänsterna tillhandahålls genom en CPaaS-modell (Communication Platform as a Service) med högsta standard för säkerhet och tillförlitlighet. Generics kunder återfinns i alla områden och med särskild position inom larm och säkerhet, vård och e-hälsa samt e-handel och logistik. Bolaget grundades 1993 och har sitt säte i Stockholm. Generic omsatte c: a 128 MSEK under 2022 och har 22 anställda. Aktien handlas på NASDAQ First North Growth Market med kortnamnet GENI. Mangold Fondkommission AB är bolagets Certified Adviser. 08/503 015 50. ca@mangold.se. Hänvisning görs till www.generic.se/finansiellarapporter. Ytterligare information om bolaget finns på www.generic.se