Susanne Lundin ny CFO på Generic

Report this content

Generic har anställt Susanne Lundin som CFO. Susanne är en civilekonom från Stockholms Universitet och har tidigare erfarenhet som redovisningsekonom och CFO från fastighet- och tillverkande bolag, både som anställd och i egen regi.

”Med Susanne Lundin tillför vi ytterligare kompetens och erfarenhet till Generic för fortsatt tillväxt.” säger Jonas Jegerborn, CEO Generic.

Susanne tillträder fr.o.m 1 februari och ersätter Anders Hansson som efter 11 år i Generickoncernen går i pension.

Jonas Jegerborn

jonas.jegerborn@generic.se

Generic är ett teknikbolag med en plattform för digitala kommunikationstjänster som kan integreras i kundernas interna eller externa kommunikationsflöden. Tjänsterna tillhandahålls genom en CPaaS-modell (Communication Platform as a Service) med högsta standard för säkerhet och tillförlitlighet. Generics kunder återfinns i alla områden  branscher och med särskild position inom larm och säkerhet, vård och e-hälsa samt e-handel och logistik. Bolaget grundades 1993 och är noterat på OMX First North (GENI).