ASP-samarbete med Hogia PA - först i Norden

Report this content

ASP-samarbete med Hogia PA - först i Norden Genesis-IT och Hogia PA inleder ett samarbete om att hyra ut programvaror via Internet. I ett första steg lanseras produktserien Hogia WindowsLön i Sverige och inom kort också i Norge för att efter sommaren följas av ett stort ASP-program med Hogias övriga administrativa programvaror. Samarbetsavtalet innebär att Genesis-IT blir första leverantör av Hogias ut- hyrningstjänst via Internet. Genesis-IT tillhandahåller tjänsten genom ASP (Application Service Provider). - Marknaden för programuthyrning kommer att ta ordentlig fart efter sommaren, något vi är väl förberedda för. Genom avtalet med Genesis-IT kan vi nu erbjuda våra kunder en mycket billig ASP-lösning. Via sin befintliga Internetanslut- ning och webbläsare kan kunderna köra WindowsLön som om de hade den på sin egen dator, säger Christer Lindberg, VD för Hogia PA. - Det känns naturligt för oss att fördjupa vårt samarbete med Hogia PA efter- som vi ser stora utvecklingsmöjligheter tillsammans, säger Sven Wallgren, marknadschef för Genesis-IT. Genesis-IT och Hogia PA blir först i Norden med att erbjuda uthyrning av löne- program via Internet. För ytterligare information kontakta Sven Wallgren, marknadschef för Genesis-IT, tel 0920-27 27 00, mobil 070-180 27 11, e-post Sven.Wallgren@genesis-it.se. Christer Lindberg, VD för Hogia PA, tel 0303-666 50, e-post Christer.Lindberg@hogia.se. Fakta om Hogia PA Hogia PA är ett av sju affärsområden inom Hogia-gruppen. Hogia PA tillhanda- håller programvaror, information och konsulttjänster inom områdena löne- ochpersonaladministration. Affärsområdet har ca 100 medarbetare och har under de senaste sex åren vuxit med i genomsnitt 30 procent per år. Mer än 27 000 före- tag använder löneprogram från Hogia PA. Fakta om Genesis-IT Genesis-IT AB i Luleå ägs i dag huvudsakligen av marknadschefen Sven Wallgren samt IT-strategen Tommy Flink. Företaget sysselsätter ca 45 personer. Verksam- heten bygger på att företaget är en ASP-leverantör samt att man utvecklar och tillhandahåller administrativ programvara för småföretag i hela landet. Gene- sis-IT startade 1998 som en avknoppning från FDT AB som i sin tur inledde sin verksamhet 1979. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/07/03/20000704BIT00560/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/07/03/20000704BIT00560/bit0002.pdf