Genesis IT får fortsatt förtroende från Kesko / K-Bygg

Som en följd av Keskos förvärv av Fresks Group har Genesis IT kommit överens med K-Bygg (fd Fresks Group) om ett nytt avtal för de sex butiker som sedan tidigare nyttjar affärssystemet iFenix.

Avtalet sträcker sig över två år och omfattar leverans av iFenix och tillhörande central funktionalitet för sex butiker inom K-Bygg och som ingår i Keskos förvärv.

- ”Vi är väldigt stolta över det fortsatta förtroendet för iFenix och den leverans vi gör för K-Bygg, inte minst då det påvisar den konkurrenskraft vår helhetslösning erbjuder. Genom att fortsätta leverera iFenix och närliggande funktionalitet har vi stärkt samarbetet vilket skapar rätt förutsättningar för långsiktighet”, säger Patrik Liljegren, Marknads- och informationschef på Genesis IT.

- ”Vi är mycket nöjda med den systemlösning Genesis IT tillhandahåller med iFenix och för oss är det viktigt att säkerställa fortsatt effektiv funktionalitet och drift för dessa sex butiker”, säger Leif Lindholm, COO på K-Bygg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Patrik Liljegren, Marknads- och Informationschef

E-post: ir@genesis.se

Tel: 010 27 27 311

Om Genesis IT

Genesis IT är en av Sveriges ledande leverantörer av molnbaserade affärssystem, tjänster och IT-driftslösningar. Genesis ITs egenutvecklade plattform möjliggör innovativ, tillförlitlig och kostnadseffektiv IT-hantering. Bolagets huvudprodukt, iFenix, är ett komplett abonnemangsbaserat affärssystem för företag och kedjestrukturer. iFenix erbjuder förutom affärssystemsfunktioner (ERP), ekonomifunktioner och beslutstöd även integrerad webb med e-handelslösning, mobilitet och flerföretagsstöd. Genesis IT grundades 1998, har cirka 40 anställda och huvudkontor i Luleå samt försäljningskontor i Stockholm.

Om K-Bygg

K-Bygg har en stark marknadsposition i Sverige med 34 butiker och ca 500 medarbetare som främst servar det professionella kundsegmentet inom bygghandel.

Om Kesko

Kesko Sverige innefattar K Bygg, K-Rauta samt Onninen och är en del av K Group som är bildat av det finska bolaget Kesko och även inkluderar K-retailers. K Group är en av de största detaljhandelskedjorna i norra Europa. K Groups division ”Bygg- och teknisk handel” har idag cirka 17 000 medarbetare med ett omfattande utbud av produkter för såväl proffs som slutkonsument.

Gamla Brogatan 32, 111 20 STOCKHOLM