• Genesys/

Report this content

Genesys Conferencing skriver europeiskt avtal med SEB avseende virtuella mötestjänster Genesys Conferencing AB har skrivit ett europeiskt avtal med den nordeuropeiska finansiella bankgruppen SEB, enligt vilket SEB kommer att använda Genesys virtuella mötestjänster. Genesys Conferencing är verksamt i 20 länder och är världsledande inom integrerade multimediakonferenstjänster. Det nya avtalet mellan Genesys Conferencing och SEB är ett europeiskt avtal som avser Genesys automatiska telefonmötestjänst, Genesys Meeting Center, samt Genesys Event Services, Genesys operatörstyrda evenemangstjänst. - Vi har tittat närmare på våra kostnader för telefonsamtal och resor, och funnit att vi kan sänka dessa avsevärt med virtuella möten. Efter en utvärdering valde vi Genesys Conferencing som vår leverantör av dessa tjänster. Vi är mycket nöjda med deras lösningar, och deras arbete med implementering av virtuella möten till våra anställda, säger Göran Reinholdsson, Head of Group Procurement, SEB. SEB-koncernen är en nordeuropeisk finansiell bankgrupp med tyngdpunkten på större företag, institutioner och privatpersoner. SEB har totalt 672 kontor i Sverige, Tyskland och Baltikum och över 4 miljoner kunder, varav 1,3 miljoner internetkunder. Koncernen finns representerad i ett 20-tal länder jorden runt och har cirka 20 000 anställda. - Att SEB väljer att utöka samarbetet med oss och generellt satsa mer på virtuella möten är både ett kvitto på att Genesys lösningar håller världsklass, och att olika typer av virtuella möten och evenemang är framtidens melodi som kan spara stora pengar åt framsynta företag, säger Ulrika Sandborg, nordisk chef, Genesys Conferencing Sweden. Genesys har 1200 anställda i 20 olika länder världen över. Bolaget har huvudkontor i Montpellier, Frankrike, och ett kontor i Sverige med cirka 35 anställda (som också fungerar som nordiskt huvudkontor). Genesys är noterat vid både Euronext och den amerikanska teknikbörsen Nasdaq. Om Genesys Conferencing: Genesys Conferencing är världsledande inom integrerade multimediakonferenstjänster, med ett brett sortiment av virtuella mötestjänster och konferenstjänster. Genesys Conferencing har sitt huvudkontor i Frankrike med 1200 medarbetare vid dotterbolag i 20 länder i Nordamerika, Asien och Europa. Företaget finns representerat i Sverige med ett dotterbolag i Stockholm som har cirka 35 medarbetare. Genesys kontor i Oslo, Helsingfors och Köpenhamn leds från Stockholm. År 2002 omsatte Genesyskoncernen drygt 201 miljoner euro (cirka 1,85 miljarder kronor). I Norden har företaget cirka 4.500 kunder, som är verksamma inom bl a bank, finans, industri, media, politiska organisationer och intresseorganisationer. Antalet kunder världen över är 18 000. Genesys är noterat på den franska teknologibörsen Euronext och även på den amerikanska Nasdaq-börsen. För ytterligare information vänligen kontakta: Ulrika Sandborg, nordisk chef Genesys Conferencing AB Tel: 0707 - 82 82 34 E-post: ulrika.sandborg@genesys.com Se även www.genesys.se eller www.genesys.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/03/20031203BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/03/20031203BIT00120/wkr0002.pdf