GENOVIS: KOMMUNIKÉ FRÅN ÅRSSTÄMMA I GENOVIS AB (PUBL) DEN 9 juni 2011

Vid årsstämman fattades följande beslut:

Balansräkningen och resultaträkningen fastställdes.

Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet.

Styrelsen ska fram till nästa års årsstämma bestå av sex ordinarie ledamöter utan suppleanter.

Omval av de ordinarie ledamöterna Nicklas Gerhardsson, Thomas Laurell, Fredrik Lindgren, Carina Schmidt och Ebba Åsly Fåhraeus. Som ny styrelseledamot valdes Jacob Engellau då Hans Göran Arlock avböjt omval. Till styrelsens ordförande valdes Ebba Åsly Fåhraeus.

En valberedning skall skapas med de fyra största aktieägarna per den 30 september 2011, som inte är ledamöter i styrelsen.

Riktlinjer för ersättning till verkställande direktören och andra ledande befattningshavare fastställdes enligt styrelsens förslag.

Årsstämman beslutade om ändring av bolagsordningen p. 4 och 5. Ändringarna innebär att aktiekapitalet skall utgöra lägst sexton miljoner fyrahundra tusen(16.400.000) SEK och högst sextiofem miljoner sex hundratusen (65.600.000) SEK.

Antalet aktier skall vara lägst fyrtioen miljoner (41.000.000) och högst etthundrasextiofyra miljoner (164.000.000).

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästkommande årsstämma, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna, besluta om nyemission av aktier, konvertibler eller teckningsoptioner. Nyemission skall kunna ske mot kontant betalning och/eller med bestämmelse om apport eller kvittning eller eljest med villkor. Utgivande av nya aktier skall ske på marknadsmässiga villkor.

För ytterligare information kontakta: Sarah Fredriksson, VD Genovis AB Tel: 046-10 12 35 e-post: sarah.fredriksson@genovis.com www.genovis.com

Genovis utvecklar och designar smarta nanopartiklar för preklinisk imaging och diagnostik samt utvecklar och säljer verktyg för modifikation av antikroppar. Genovis aktie är listad på Nasdaq OMX First North och Thenberg & Kinde Fondkommission 031-745 50 00  är Certified Adviser åt Bolaget