Genovis expanderar i USA och tecknar distributionsavtal med Bulldog Bio Inc.

USA är den största marknaden för Genovis produkter. Bolagets marknadsstrategi är att arbeta med kvalificerade partners som med sin goda kännedom om den amerikanska Life Science industrin kan intensifiera marknadsföringen av bolagets produkter och öka försäljningen.

Genovis erbjuder nya tekniska lösningar inom Transfektion, RNAi, Imaging och Antibody Engineering till kunder som arbetar med avancerad forskning på läkemedelsbolag och inom den akademiska forskningsvärlden. Bulldog Bio, www.bulldog-bio.com, arbetar på den amerikanska marknaden och erbjuder ett sortiment av nya produkter för Life Science forskning. Bolagets affärsmodell är att hjälpa sina partners med försäljning och marknadsföring genom att särskilt fokusera på att bygga upp nya varumärken på marknaden samt att sälja produkter med egen teknisk expertis och med snabb support. Bolaget anställda har bred kompetens inom de områden Genovis verkar och prioriterar en effektiv service. ” Distributionsavtalet är ytterligare ett viktigt steg i Genovis expansion på den nordamerikanska marknaden. Avtalet breddar vår närvaro och ökar synligheten för vårt varumärke. Jag är glad över de möjligheter detta ger oss och ser fram emot att få arbeta med Bulldog Bio och deras effektiva och erfarna team”, säger Sarah Fredriksson VD Under nästan två års tid har det helägda dotterbolaget Genovis Inc. arbetat med att bygga försäljningskanaler i USA. Under denna tid har flera distributionsavtal slutits. Genovis har valt att inte bygga upp en säljorganisation i det amerikanska dotterbolaget utan Genovis Inc har främst fokuserat på att skapa referenskunder på den mycket viktiga USA marknaden. Då försäljningen nu helt hanteras via distributörer har Genovis valt att lägga ner dotterbolaget i USA.